[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Soort van EGR : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 18:23

Soort van EGR

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Soort van EGR

Berichtdoor De Wappiej » 17 mei 2012, 21:34

Beste mede benzers,

ben onlangs bezig met alles wat met inlaat heeft zuiver te maken en nieuwe rubbertjes hier en daar aan het plaatsen. Nu heb ik spruitstuk verwijdert en daaronder zit "de mengkamer" . In die mengkamer wordt terug oude uitlaatgas gebruikt wegens milieuredenen (EGR). Nu heb ik zoiets van wie wil er nu oude ,warme, vieze lucht in de cilinders krijgen ? ik in ieder geval niet , nu is de vraag eiggenlijk zou ik deze gwn verwijderen zodat er geen vieze lucht meer inkomt of zou dit complicaties geven ? mvg frank
De Wappiej

Re: Soort van EGR

Berichtdoor Douwe » 18 mei 2012, 08:17

is geen enkel probleem
ik heb dit gedaan bij mijn eigen 380 blok
gewoonweg de leiding van de mengkamer afgehaald en afgedopt
en tevens de klep op het uitlaatspruitstuk de slang afgehaald en ook afgedopt
want ik zat met dezelfde gedachten ik heb geleerd dat wat meer koel lucht in een cilinder ook meer zuurstof bevat
dus een betere ontbranding heeft dan warme dampen ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Wiebson » 18 mei 2012, 10:37

Ik weet niet of een Benz uit '86 al een motormanagement systeem heeft maar zo niet dan maakt het vast niet uit wanneer je de EGR afdopt. Moderne auto's willen weleens een waarschuwing geven bij het afdoppen... maar zo'n oud beestje vast niet. En als een moderne auto beter gaat lopen door het afdoppen dan zal het bij een oude ook wel zo zijn :-)
Wiebson

Berichtdoor Vlim » 18 mei 2012, 10:41

Gewoon de slang van het vacuumpotje afhalen en afdoppen is genoeg (eigenlijk is loshalen van de vacuümslang al genoeg). Op een gegeven moment verliest de EGR zijn nut en gaat hij inderdaad alleen maar rommel terug de inlaat in geleiden, met als gevolg meer rommel in het uitlaattraject, wat weer de inlaat ingaat, een soort van neergaande spriaal waarvan de auto alleen maar slechter gaat lopen.

Ook bij modernere auto's is het relatief simpel om de EGR te blokkeren, er zijn in bepaalde gevallen zelfs afdekplaatjes voor te leveren (W210 bijvoorbeeld).
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor De Wappiej » 18 mei 2012, 12:25

bedankt voor de reacties mensen hij wordt dus gwn afgedopt :d mag slotje op
mvg
De Wappiej