Hoi Guus
Wij zijn een hobby club in Andijk (tussen Hoorn en Enkhuizen). Bij ons is het onstaan uit de zaterdagen sleutelen. Maar er komen steeds meer mensen bij wat op zich heel leuk is.Wij doen dit al een jaar of vijf en het gaat ons steeds beter af. Ik ben vroeger monteur geweest maar ben terecht gekomen in de hout industrie. En op zaterdag werd er gesleuteld tussen het hout en aan het einde van de dag werd er opgeruimd. Nu is alles eruit en ben met het bedrijf naar een groter pand gegaan. De loods (450 m2) zit aan mijn huis vast en is nu een echte garage geworden. Maar voor dat alles zover was zijn er een hoop haaken en ogen geweest.
In het begin een hoop volk over de vloer en heel erg gezellig natuurlijk. De volgende dag kon ik alles opruimen (voor een keer niet erg) maar daar was ik gauw klaar mee. Dan was dit weer weg en dan was dat weer stuk.
Op een gegeven moment zijn we om de tafel gegaan en duidelijke afspraken gemaakt.
1. Een penning meester aangewezen
2. Lidmanschap bepaalt ( € 5,- per dag om te sleutelen) kosten voor gereedschap
3. Huur van de maand en gas en licht verdeeld in de personen van de club
4. En er is één de voorzitter
5. Eén keer in de zoveel tijd vergadering (wanneer nodig bijv.aankopen)
Ik moet eerlijk zeggen vanaf die tijd gaat het super. We hebben al veel speciaal gereedschap gekocht en nooit gezeik onder elkaar. Duidelijke regels.
Komen er mensen die een dagje willen sleutelen (gasten) kost € 15,- per dag
Wat ook heel leuk is om te zien dat mensen die er echt de ballen verstand er van hebben, steeds handiger worden. En je kan nog zo goed sleutelen maar als je geen geduld heb om in een
positie een moertje erop te krijgen en die naast je staat wel, zie je ze groeien.
Op de manier zo als wij het doen gaat het super en blijft het leuk.
En om niet te vergeten aan het einde van die zaterdag .......die verschrikkelijke geluiden van die flessen uit die koelkast
Nou ik hoop dat je aan ons verhaal wat heb,wij hebben er veeeel plezier van.
Gr. René