Buiten dat je eerst moet kijken of alles naar behoren werkt en VOORAL dat je geen vacuüm lekkage hebt is de enige mogelijkheid het draaien aan de stelschroef op de K-Jet.
Hogere CO = rijker
Lagere CO = armer
Meten doe je stationair of anders als aangegeven in het werkplaats handboek.
Met een K-Jet zou je 1 tot 1.5% moeten halen.
maar al je motorretje lekker loopt op 3% dan zou ik dat doen.
Vergeet niet dat je een verzamel monster hebt van 8 cilinders, je meet dus het gemiddelde van 8.
Co meten is een leuke manier van afstellen maar beperkt (je gaat er vanuit dat alles in goede conditie is).
Beter is een viergas, hier zie je het zuurstof gehalte (o2), on-verbrande brandstof (HC), rendement van het verbrandings proces (Co2), en ook de CO. Maar dit is meer voor diagnose.
Kijk eens of je het apparaat bij een garagebedrijf mag testen, prop de sonde in de uilaat bij de testkast van de garage en vergelijk de waarde.
Daarna gewoon uitproberen, je kunt de stelschroef altijd weer op de oude waarde zetten dus wat kan je gebeuren
Have Fun!