W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 22:51

Dashboard hout vast lijmen

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

Dashboard hout vast lijmen

Berichtdoor Franzy.nl » 08 jun 2012, 15:54

Beste mensen,

Op een paar plekken komt mijn houtwerk wat los, en wil dit graag vastlijmen. Ik had al wat gelezen op het forum erover, en ben ook al bezig geweest, maar er zit wel redelijk spanning op dus het gaat nog niet vanzelf. Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben, en tips hebben welke lijm en welke manier je het beste kan toepassen om het hout weer netjes op zijn plek te krijgen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Frans
Franzy.nl

Re: Dashboard hout vast lijmen

Berichtdoor Robje1968 » 08 jun 2012, 15:59

Ik had ook een klein stukje los zitten, gewone lijm ging niet omdat er spanning op staat en telkens los liet.
Heb toen maar een secondelijm van Loctite gebruikt, zit nog steeds vast.
Of dit de beste lijm ervoor is weet ik niet maar heeft bij mij goed geholpen.
Robje1968

Berichtdoor Starfan » 08 jun 2012, 18:31

De reparatie gaat het beste wanneer je het betreffende houtwerk demonteert. Hout op hout kun je gewoon lijmen met houtlijm uiteraard. Even schoonmaken (oude lijmresten verwijderen) en met een paar klemmen een nachtje laten drogen. Heeft bij mij prima gewerkt. Het is wel belangrijk dat je het paneeltje recht houdt totdat de lijm droog is anders lijm je de boel scheef aan elkaar en blijft i krom. Ik heb diverse klemmen gebruikt om 'm recht te houden tijdens het droogproces. Als je geen klemmen hebt wordt het een slapeloze nacht en kramp in je vingers :D
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Starfan

Berichtdoor Franzy.nl » 14 jun 2012, 16:10

Ik ben met loctite aan de gang geweest. Was soms wel even oppassen dat ik me vingers van elkaar kreeg maar het meeste zit nu weer netjes vast! Bedankt voor de tips!
Franzy.nl

Keer terug naar Interieur