[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Uitlaat demonteren 420 : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 20:42

Uitlaat demonteren 420

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Uitlaat demonteren 420

Berichtdoor -Frank- » 11 jun 2012, 21:45

Ben vandaag begonnen met het demonteren van mijn uitlaat. Hij dient op verschillende plaatsen gelast te worden, dus beter om hem eronderuit te halen. De uitlaat zit met een soort van manchet sluiting op het spruitstuk vast. Bij deze manchet zitten 2 bouten die in een soort van draad bussen van het spruitstuk zitten.

Heb gisteren alles goed met kruipolie in gespoten, en ben vanavond begonnen met een poging het zaakje eronderuit te halen. De 1e bout afgebroken, de 2e draait mee. Vermoedelijk is de draadbus in het spruitstuk los geknoept.
Ik heb helaas geen brug, en vond het na 2 uurtjes op de grond wel mooi geweest. ;)

Heeft er iemand meer ervaring mee?

Frank
-Frank-
 


Re: Uitlaat demonteren 420

Berichtdoor ElGriffo » 12 jun 2012, 00:02

Ja,

Dat wordt de bout doorbranden met een snijbrander ...... de moeren zitten los en zijn vierkant
en hebben steun aan een afgevlakt stukje aan het spruitstuk.

2 nieuwe moeren en bouten voor het monteren.

Op de straat zonder snijbrander zal het niet mee vallen

Evt. naar een uitlatenboer rijden en een gunstige prijs afspreken ;)
ElGriffo
 


Re: Uitlaat demonteren 420

Berichtdoor -Frank- » 12 jun 2012, 06:59

Dus de afgebroken bout kan ik dadelijk terug tikken en verwijderen? En dan vervangen door koper?
Ik zal nog eens proberen om met een sleutel of tang de vierkante moer vast te houden, en dan proberen de bout los te draaien. Het is gelukkig de meest voorste, daar kan ik nog redelijk goed bij.

Bedankt voor de info :)
-Frank-
 


Re: Uitlaat demonteren 420

Berichtdoor Wimada » 12 jun 2012, 07:06

Inderdaad proberen moer tegen te houden en anders met 2 man 1 van bovenaf en net zo lang draaien tot hij knakt
had hetzelde probleem en heb er nu RVS bouten ingezet met gewoon losse moeren erop.
Gewoon lange verlengstukken op je ratel en flink kracht zetten dan breekt hij echt wel af.
de moeren zitten eigenlijk gekneld in spruitstuk en kunnen dus wel meedraaien helaas.

Suc6 Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Avatar gebruiker
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3719
Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Uitlaat demonteren 420

Berichtdoor Douwe » 12 jun 2012, 14:11

de moer kan je van boven af vaak wel tegen houden door een grote schroefen draaier in de naad te plaatsen
zodat wanneer de moer wil verdraaien hij zich zelf vast zet
en anders even een kleine bako recht opstaand op de moer plaatsen
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Uitlaat demonteren 420

Berichtdoor -Frank- » 12 jun 2012, 15:51

Bedankt voor de tips! Het is gelukt de bout los te draaien. Met twee man, een met een steeksleutel op de vierkant moer en de ander met de ratel draaien. Ik heb de vierkant moeren uit het spruitstuk getikt. De uitlaat ligt nu bij de bakker ;)

Ik heb een katalysator in de uitlaat zitten. Bij aankoop heb ik reparatie delen voor de uitlaat mee gekregen, onder andere een leeg gehaalde katalysator.Is het raadzaam deze te monteren? Of geeft dit problemen met co meting of APK?
-Frank-
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten