Geachte Forum leden,
Zojuist aangemeld en even kort voorstellen. Mijn naam is Robert Wilmer (Assen), 50 jaar en deze 500SE (02-1982), KM stand 228.331 geïmporteerd uit Oostenrijk nog geen 3 weken geleden. In het weekend opgehaald, gelukkig waren de originele Barok velgen erbij. Op afstand proef laten rijden door een garage in de buurt tegen een geringe vergoeding, maar ik wist toen dat motor, transmissie en bodem goed waren. Maandag in Nederland gelijk naar de RDW, kenteken was donderdag binnen. APK (onafhankelijk) en in 1x erdoor zonder aantekeningen CO slechts 1,25% (! Pfff). Gepoetst, onderhoudsbeurt en toen de Oldtimershow gedaan in Eelde. Heel veel bekijks en terecht heel veel kritiek op de velgen, had ik beter kunnen vervangen voor de beurs, maar daar schorte het qua tijd aan. Heerlijk sober maar wel met misthoorn en Airco. Becker Mexico die in de handleiding van de W126 staat gevonden op internet en teruggeplaatst samen met een nieuwe electrische antenne. Ook de Zebrano asbak miste maar gevonden via E-Bay en die zit er ook weer in. V8 klinkt fantastisch: Je hoort hem niet tot je gas geeft en dan is het een kort krachtig brullen. Automaat schakelt boterzacht en de kleur bij deze auto staat chique. Wel een aparte combinatie wit en bruin/rood interieur. Hij staat nu even onder zeil (letterlijk) en ik zit gezellig met griep thuis, dus alle tijd voor het Forum. Ik woon in Assen ben net 50 en heb de laatste tijd een passie ontwikkeld voor de W123 & W126, zoek ze in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, knap ze op, maar verkoop er af en toe ook weer één. Heb maar twee plekken op de oprit en de garage heb ik een beetje sleutelplaats gemaakt voor het eenvoudige werk. Tot nu toe was het ook eenvoudig werk.
Deze 500SE heeft twee vorige eigenaren gehad en is sinds 2007 af en toe gereden op garageplaten. De garage in Bregenz had de Keskins geplaatst om de verkoopkans te vegroten, de oldtimer regeling gaat daar en in Duitsland pas in na 30 jaar, dus je moet wat. Na de griep de barok's terug.
Groet,
Robert