door Buurman » 02 jun 2012, 17:55
Ben er vandaag geweest.
Minpunten zijn:
Beginnende roest ( gebobbelde lak) l+r spatborden achter, boven waar de bumper begint
Ook voor 2x plekje ook boven waar bumper begint.
Achterraam lekt rechts maar er zit een trechter onder met slang afvooer door bodem naar buiten.
Raam is eruit geweest bij vorige eigenaar maar niet goed teruggezet o.i.d.
Een van jullie dacht roest te zien linksonder maar dat zit er niet, onder het raamrubber geen roest te voelen.
Heb reservewiel en bekleding in bakken l + R er uit gehad, keihard maar wel iets vochtig, onder ook geen roest.
Zeer lichte roest, 1x plekje op rand rond gat onderkant hoedenplank.
Ieder portier heeft onder wel een plek roest, van beginnend tot toch wel doorgeroest, niet groter dan luciferdoosje.
En lijkt nog niet doorgeroest te zijn tot aan de zijkanten maar moet zeker voor de winter gefixed worden.
Er is eigenlijk niets stuk want er zitten ook praktisch geen extra's of electrische toestanden op behalve dan de r-buitenspiegel, maar ik dacht dat dat standaard is.
bestuurdewrs raampje wilde niet meer omhoog, maar na wat heen en weeren met zwengeltje werkte het weer prima, wel 5x open en weer dicht gedraaid zonder probleem...... tja verkoper gebruikte het zelden dus ik hoop dat het even vast zat.
Wat goed is in mijn ogen:
Motor start meteen op LPG en benzine, is stil en hapert niet en er zit backfire protection op.
(stationair toeren tal bleef wel tot verkopers verrassing hangen op ca 1800 rpm, auto had bijna 3 weken stil gestaan en laat hier nog naar kijken)
Geen olie of ander lekkages, blok is droog ook van onderen.
remolie + koelvloeistof helder, geen sludge in radiatordop
rijdt en remt recht, geen trillingen, (heb ook op snelweg gereden)
Complete bodem is door gerenommerd lokaal lasbedrijf "Piet de Lasser" (niet lachen) in denHaag voor ca. 700= onder handen genomen. Ik heb er zo goed als mogelijk onder gekeken, en ziet er prima uit.
Verkoper kreeg compliment van APK-garage.....
Interieur is netjes, niets stuk of doorgesleten, hemeltje nog hemels wit en strak.
En wat er genoemd word in de MP advertentie klopt allemaal, heb rekeningen gezien enzovoorts.
Conclusie:
Moet wel wat aan de roest gedaan worden
Stationair moet nog gefixed worden
Motorisch/LPG gedeelte in orde.
Ik denk dat ik de beste man een bod ga doen want qua prijs hebben we nog niets besproken aangezien ik nog een andere 380 zou gaan bekijken maar dat is achteraf niet doorgegaan.
Ik weet niet of het gepast is om over prijzen te praten, hij vraagt 4500= maar er kon nog over onderhandeld worden.
En de winterbanden zijn ook nog 90% op nette zgan alu velgen, apart er bij te kopen.
Tot zover mijn ervaring, alle respons advies, tips zijn uiteraard welkom en bij voorbaat mijn dank daarvoor.