[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Koelvloeistof druppels : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 20:24

Koelvloeistof druppels

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Koelvloeistof druppels

Berichtdoor Max39 » 19 jun 2012, 22:28

Zoek al vrij lang naar de oorzaak van wat druppels lekkage van het koelsysteem. Heb een 280SE en onder aan de koelslang onder de dynamo naar de radiator toe zitten druppels, heb deze druppels gevolgd en kom uit bij de aansluiting naar de aluminium bocht achter de dynamo, heb er al een dubbele slang klem opgezet ,maar dat mocht niet baten.
Ik kan moeilijk zien of de bocht ook nat is, het lijkt er niet op.
Hij lekt enkel bij koude motor, als hij warm is komt er nergens een druppel vrij......
Als het de waterpomp is dan zou je zeggen dat deze aan de motor zijde aan voorkant moet lekken waardoor er vervolgens druppels aan je carter zouden hangen.
Het vreemde van deze slang is dat ik hem heb geheel uit 1 stuk heb vernieuwd (Febi) en dat ik de aansluiting T stuk naar kachel radiator ook zeer moeilijk dicht kreeg, twee slangklemmen en siliconenkit waren uiteindelijk afdoende.
Kan het toch de waterpomp zijn?

Alvast dank voor het meedenken

Groet
Max
Max39
 


Re: Koelvloeistof druppels

Berichtdoor Vlieger » 20 jun 2012, 15:41

Slang past niet goed, bestel er een bij de dealer.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Koelvloeistof druppels

Berichtdoor Douwe » 20 jun 2012, 18:57

als ik jou was zou ik even wat fotos plaatsen over welke slang je bedoelt
dan zal het iest meer een beeld komen wat jij bedoelt
en als ik jou verhaal zo hoor en je moet waterslangen met kit dicht maken dan gaat er bij mij een groot vraag teken branden en alarm bellen rinkelen ;) :D
met andere woorden dit lijkt mij niet goed grote kans dat vlieger gelijk heeft dat deze slangen niet goed passen
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Koelvloeistof druppels

Berichtdoor Frank117 » 20 jun 2012, 20:14

Onderdelen in een aluminiumlegering kunnen corroderen, zeker na al die jaren. Je kan de corrosie eraf schuren, maar dan blijven er wel putjes in het materiaal. Dat verklaart waarschijnlijk je hardnekkige lekkage.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, Belgiƫ
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Koelvloeistof druppels

Berichtdoor ElGriffo » 20 jun 2012, 20:16

dat is precies wat ik dacht Frank :) Ik denk dat de oppervlakte van de onderdelen waar de slang inderdaad aangetast zijn
deze moet je echt goed schoonmaken
ElGriffo
 


Re: Koelvloeistof druppels

Berichtdoor Neerven » 21 jun 2012, 08:40

Corrosie op de pijp en een uitgehard rubber. Gaat altijd lekken. Goed schoonmaken en een nieuwe slang. Kun je eventueel nog wat vloeibare pakking tussen doen om de oneffenheden op te vullen.
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Koelvloeistof druppels

Berichtdoor Douwe » 21 jun 2012, 18:24

als ik het goed gelezen heb ging het over een nieuwe slang die al slecht wou afdichten
een slang uit 1 stuk ;)
een beetje carrosie zou kunnen op de slang tule maar dat maak je schoon voor je de nieuwe slang monteerd
ik heb natuurlijk niet zoveel ervaring met oude autos maar ik heb in de 15 jaar dat ik 40 gemotoriseerde voertuigen in mijn garage kreeg waarvan het gros vrachtwagens van rond de eeuwwisseling was
zo asl daf 2600 daf 2000do 2800 2700 2100 Mercedes 1926enz enz enz
nog nooit een slang hoeven afdichten met kit ertussen
kwestie van tule goed de carrosie verwijderen ;)
dus alles weer los en de boel goed schoonmaken desnoods met fijl erbij om de boel strak te maken
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Koelvloeistof druppels

Berichtdoor JohnPrins12 » 21 jun 2012, 18:56

Hoi,

nou Douwe die allemaal van ver voor de eeuwwisseling ;) ;) ;) ;) ;)

gek genoeg heb ik kort geleden een ander thermostaat huis geplaatst met een originele slang van MB maar die was ook niet dicht te krijgen, dus uiteindelijk toch maar een klein beetje vloeibaar iets er tussen en dicht was de boel :) :) :) :).

maar normaal gesproken zou ik dat ook niet nodig vinden maar het is nu wel dicht.

Gr. John Prins
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Koelvloeistof druppels

Berichtdoor Douwe » 21 jun 2012, 19:30

nood breekt regel ;)
maar ik blijf het vreemd vinden
met een nieuwe slang op een schone tule moet er genoeg vering in het rubber zitten om alle on even heden weg te werken
en een goed afdichting kunnen verkrijgen
soms helpt het als je bij de montage de slang al warm maakt
zo word hij soepeler en wil dus makkelijker om de tule heen en is ook makkelijker in te veren door de slang klemmen
dus zal er ook een betere afdichting tot stand komen
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten