"Binsbergen'' heeft me gewezen op de W126-code mij hier eerst voor te stellen, alvorens mij in forumdiscussies te mengen.... waar ik bij deze met plezier gevolg aan geef.
Mijn naam is Nico en mijn W126 is een MB 300SE. Ik heb hem sinds juli 2011 en gekocht bij Harald Krieken in Tilburg.
Km 226k, Duitse auto, met airco en schuifdak, net interieur en harde body.
Ik heb ruim 16 jaar Volvo gereden en had vorig jaar voor 30 jaar Volvo voor de deur, een 850 T5 R en een 960 estate. Helaas heb ik de sportieve T5R met gladheid onherstelbaar gehavend en de 960 was na 411k en 200k op LPG ineens op. Dit in combinatie met dat ik voor prive én voor werk ook ineens niet veel km mee hoefde te maken en ook het estate-effect was niet echt meer nodig.
Ik houd van ruime comfortabele auto's met enig motorvermogen en ik houd niet van hoge benzineprijzen en al helemaal niet van belasting betalen. In het belastingvrije segment onder 'nieuw'kwam ik dan niet uit (hahahaha) want een peugeotje 106, of R Twingo voldoen alleen aan de laatste eis.
In het andere belastingvrije uiterste, nl ouder dan 25 jaar, is de spoeling eigenlijk best dun als je betrouwbaarheid en 'smoel' ook nog aan het eisenpakket toevoegd. Ik wist dat het een MB moest worden.
Lang gezocht naar een MB die geen restauratie object was, veel auto's gezien, veel afgewezen omdat vaak het interieur flink beschadigd was of er te veel werk aan carrosserie zat. Uiteindelijk prima geslaagd met deze MB 300SE.
Natuurlijk was er wel iets nodig: nieuw mechanisme voor schuifdak, Airco had een lek, maar die combi vind ik heerlijk en is ook redelijk zeldzaam. De achterveren heb ik vervangen en nieuwe bandjes eronder gezet en een nieuw tandwieltje in het mechaniek voor raam RV. Oh ja, en dan een nieuwe LPG installatie erin laten zetten.
Ik rijd er nu bijna een jaar in, naar tevredenheid, op een ding na: zie forum (trekt naar rechts).