[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Pech in Frankrijk : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 22:30

Pech in Frankrijk

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Pech in Frankrijk

Berichtdoor Christiaan » 19 jun 2012, 23:01

Vanmiddag ben ik met mijn 500SE (uit 1989) naar Versailles (Frankrijk) gereden. Toen ik de snelweg verliet, merkte ik wat vreemde geluiden bij het remmen en na wat testen bij het sturen. Het klinkt mechanisch. Er is geen lekkage van de stuurbekrachtigingsvloeistof. Als ik de wielen van de stilstaande auto wat heen en weer beweeg (naar je toe trekken en terugduwen) hoor ik de geluiden ook. Ik denk aan ophangrubbers of iets dergelijks. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, :dry: voordat ik dagenlang bij een Franse Mercedes dealer sta om het probleem op te lossen? Ik durf wel verder naar Zuid Frankrijk, maar ben toch een beetje angstig dat er serieus iets mis zou kunnen zijn.
Christiaan

Re: Pech in Frankrijk

Berichtdoor Olleke Bolleke » 19 jun 2012, 23:12

Op autoroute mag alleen hulp verleend worden door bedrijven die een soort licentie hebben.
Dat gaf in het verleden nogal wat wildwest tonelen vanwege enorm hoge rekeningen.
Nu is het maximum uurtarief vastgelegd. Probeer toch te voorkomen dat je op de autoroute
met pech komt te staan.

Het max. tarief op de autoroute geldt overigens niet voor vrachtwagens.
Ik heb acht jaar geleden 1860 euro moeten betalen voor een nieuwe vrachtwagen band :evil:

Probeer zolang je rijden kunt zelf een kleine garage te vinden. Dan kun je mogelijk te weten
komen wat het probleem is en een prijsopgaaf afwachten.
Een off. dealer is niet de meest aangewezen partij om je voor een redeliojke prijs weer op weg
te helpen. Ze hebben niets in voorraad voor een W126, bestellen kost 1-2 dagen.
Reken op 100 euro per uur ex btw.

Tenslotte spreek je wat Frans en ben je misschien lid van de ANWB/Wegenwacht?
Olleke Bolleke

Berichtdoor Vlieger » 20 jun 2012, 15:38

Je schrijft er niet bij of het aan de voor of achterwiel is.
Maar het lijkt op een defect wiellager.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Douwe » 20 jun 2012, 19:09

ja een zeer kriptiese omschrijfing
hoor ik vreemde geluiden bij het remmen
en tijdens testen bij het sturen (stond je toen stil of reed je nog ?)
en hoe klinkt het geluid want mechanich kan ik me niks bij voorstellen dat is voor mij iets wat draaid motorich

als het wat kraken is van droge assen of rubbers tijdens het inveren van de auto
dan even een spuitbusje WD40 halen en alle bewegende delen waar het kraakt inspuiten
en eerst lekker op vakantie gaan en genieten
vermoedelijk komt het door de droge lucht daar dat hij wat geluid gaat maken ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Christiaan » 01 jul 2012, 00:28

Om hier nog even op terug te komen. Ik heb WD40 gekocht en e.e.a. ingspoten. Het is hierdoor enorm afgenomen. Met een beetje mazzel kom ik zonder al te veel problemen rond 13 juli terug in Nederland.
Christiaan

Berichtdoor Douwe » 01 jul 2012, 07:39

kijk aan dus toch een geruste vakantie :D :D :D :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek