Het is nu 24 nov 2024, 08:58
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Arjan » 08 dec 2009, 21:55
Heren,
Zojuist heb ik gemekrt dat mijn voordeur bij hoge snelheid nogal wat wind pakt. Het wordt een beetje klapperig vlak onder het dak. Het geluid komt dus echt van het hoge gedeelte.
Hoe krijg ik die deur strakker gesloten zodat de rijwind er langs gaat??
Gr.
Arjan
Wie remt heeft energie verprutst...
-
Arjan
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1191
- Geregistreerd: 16 sep 2008, 20:02
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SE
- Bouwjaar: 1989
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door PetrolM » 09 dec 2009, 00:12
Hi,
Ik heb het vroeger bij een BMW als volgt gedaan:
Raam omlaag, dan blok hout tussen deur zodat deze niet dicht kan en het bovendeel (raamgedeelte) naar binnen duwen. Hierdoor komt er iets meer druk op de rubbers bij het sluiten.
Rob
Het rijd TOP, met een ster op de KOP!
MY Benz is MY CASTLE!
-
PetrolM
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 974
- Geregistreerd: 17 aug 2009, 01:57
- Woonplaats: St. Willebrord
- Roepnaam:
- Type wagen: 280SE
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Ja
door Vlieger » 09 dec 2009, 19:41
Zo stellen ze in de fabriek ook de deuren na.
-
Vlieger
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1324
- Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
- Woonplaats: Venlo
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Arjan » 09 dec 2009, 20:23
Vlieger;
Is dat een grapje of echt waar ?
Gr.
Arjan
Wie remt heeft energie verprutst...
-
Arjan
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1191
- Geregistreerd: 16 sep 2008, 20:02
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SE
- Bouwjaar: 1989
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Vlieger » 09 dec 2009, 21:06
Arjan dat is echt zo, zelfs bij Mercedes.
Alle naden tussen deuren en spatschermen moeten exact evenwijdig aan elkaar lopen.
De raamstijlen van de deuren moeten zuiver langs de daklijsten lopen, wijkt dit af dan worden een deuren een beetje "geforceerd" tot ze precies passen.
Het gaat hierbij niet om centimeters, maar om millimeters aanpassing.
-
Vlieger
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1324
- Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
- Woonplaats: Venlo
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Arjan » 09 dec 2009, 22:17
Oke...
Als ik langs de bovenkant van mijn deuren kijk dan zit de voordeur inderdaad een streepje meer naar buiten dan de achterdeur.
Is dus inderdaad millimeterkwestie.
Zal dat in't weekend eens even proberen. Met een groot stuk hout er dus fors tegenaan slaan toch he ??
Gr.
Arjan
Wie remt heeft energie verprutst...
-
Arjan
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1191
- Geregistreerd: 16 sep 2008, 20:02
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SE
- Bouwjaar: 1989
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Basjeva » 10 dec 2009, 01:44
NEE!! niet tegen aanslaan.
Maar als de de blok hout ter plaatse van de sluiting plaatst en je drukt boven op d ehoek van de stijl zal de deur wat veren.
Door een beetje door te drukken (met de raam omlaag) kun je de stijl iets verbuigen.
Succes.
-
Basjeva
- Gold Boarder
-
- Berichten: 342
- Geregistreerd: 05 dec 2009, 22:56
- Woonplaats: Prov. Brabant
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Nee
door Arjan » 10 dec 2009, 20:22
Bas.... m'n laatste posting was maar een grapje hoor... zie ook de smilie....
Niemand gaat tegen mijn W126 meppen....
Gr.
Arjan
Wie remt heeft energie verprutst...
-
Arjan
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1191
- Geregistreerd: 16 sep 2008, 20:02
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SE
- Bouwjaar: 1989
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Basjeva » 10 dec 2009, 22:39
Gelukkig maar.....
Het was al laat gister....
Maar het komt goed zie ik.
Gr. Bas
-
Basjeva
- Gold Boarder
-
- Berichten: 342
- Geregistreerd: 05 dec 2009, 22:56
- Woonplaats: Prov. Brabant
- Roepnaam:
- Type wagen: 380SE
- Bouwjaar: 1981
- LPG: Nee
door Sterretje1968 » 11 dec 2009, 03:16
Groetjes, Rene.
-
Sterretje1968
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 5203
- Geregistreerd: 05 jun 2008, 21:51
- Woonplaats: Eindhoven
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
door Arjan » 11 dec 2009, 21:15
Zo... dat valt effe tegen.
Die deur is veel stijver dan ik verwacht had. (had het kunnen weten... ze klinken ook als kluisdeuren bij het dichtkieperen)
Morgen maar eens kijken of er iets te doen is met een spanband oid....
Gewoon duwen gaat het niet worden.
Gr.
Arjan
Wie remt heeft energie verprutst...
-
Arjan
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 1191
- Geregistreerd: 16 sep 2008, 20:02
- Roepnaam:
- Type wagen: 300SE
- Bouwjaar: 1989
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten