door Eddysan1 » 05 aug 2012, 22:30
Alle problemen opgelost, dacht even naar de hobbyhut te rijden, kwam er een steekvlam uit de uitlaat, nu niet meer rijden dacht ik bij mezelf, voordat ik de hele motor in puin rijdt, alles los gehaald en compressie gaan meten op de cilinders, compressie op alle cilinders boven de 12 bar, wat ik allemaal gedaan heb is benzinepomp en filter en accumolator vernieuwd, nieuwe ontsteking, bougie`s vernieuwd, verdelerkap en rotor, bougie kabels, injectoren reinigen, heb er 8 gebruikte gekocht en deze gereinigd, nieuwe injectoren afdichtingen, module stappenmotor bij Rene laten updaten, bobine vernieuwd,spinnekop gereviseerd, nog steeds problemen, ik dacht nog steeds dat ik een probleem had met de ontsteking, Hans had mij gemaild dat het lag aan de afstelling co en vacuüm problemen, heb alles afgespoten met remmenreiniger, maar daar reageerde de motor niet op, kreeg een tip om alle kabels eens door te meten van de verdeler, dit omdat mijn rotor en verdeler er slecht uit zag (ingebrand),zeg nog dat deze allemaal vernieuwd zijn, en jawel hoor blijkt de kabel van de bobine een onderbreking in te zitten, nieuwe bobine kabel gehaald en alle problemen zijn opgelost, motor start meteen loopt op 500/600 toeren, en kan er een koud bierglas op leggen zo rustig, niet te lang anders is het niet meer te drinken, ontsteking opnieuw afgesteld op 25 graden, co moet nog afgesteld worden, heb dit nu even op gevoel gedaan, eindelijk heb ik mijn MB weer aan het lopen, oorzaak bobine kabel, ben wel van plan om nieuwe injectoren te bestellen, dan heb ik alles vernieuwd, en weet ik zeker dat alles up to date is, dit weekend gaan toeren met de MB, uitlaat even schoonblazen, zat een hoop rotzooi in, na weken uit proberen, starten enz, motor loopt nu soepel geen zwarte of blauwe damp meer uit de uitlaat, en geen benzine damplucht meer ruiken, alles werkt nu zoals het moet zijn, gelukkig.Dit heeft me veel geld gekost, maar het is een genot om in zo`n mooie MB 500SEC te rijden, Topic kan op slot
LPG moet er nog ingebouwd worden, eerst even kijken hoe deze blijft lopen op benzine, daarna gas erin