[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Motorblok vast : Techniek - 10

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 01:19

Motorblok vast

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Motorblok vast

Berichtdoor 500 SE » 13 mei 2012, 19:53

Ja alle kabels zitten goed vast !!!

Groeten,
Robert
500 SE
 


Re: Motorblok vast

Berichtdoor Hopke » 13 mei 2012, 20:24

Tsja,is verdomd moeilijk vanaf hier een diagnose te stellen die zinnig is.
Ik denk toch een overleden start motor.
ff weer uit bouwen en een keer los proberen.
Nou ja heb er meer haha.
Alleen zonde van al dat werk.
En van het stroom gedeelte heb ik geen verstand.
Maar wel raar dat ze allemaal kapot gaan.
Iemand een optie?


Gr. Hopke
Hopke
 


Re: Motorblok vast

Berichtdoor PJB380SEC » 13 mei 2012, 20:30

Kan het zijn dat het contactslot overleden is?. Misschien even overbruggen door rechtstreeks op de startmotor te starten?

( Schiet me zo ff te binnen...deed nog zeer ook ).

:mrgreen:

Gr. Pieter.
PJB380SEC
 


Re: Motorblok vast

Berichtdoor Douwe » 13 mei 2012, 20:49

even voor de duidelijkheid
robert heeft van twee startmotors 1 proberen te maken
alleen bij de kop van zijn startmotor zit ook het relais aan vast
deze heeft hij dus op de nieuwe startmotor weer terug moeten plaatsen
omdat die van de engelse met meer schroefen vast zit en dus niet op zijn kop past
dus wat ik vermoed is dat de contacten van het start relais ingebrand zijn of heel slecht contact maken

dus ik denk robert even het start relais open halen de koperen contacten reinigen en tevens de binnen kant van het relais netjes schoonmaken en smeren
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Motorblok vast

Berichtdoor Peter 500SEC » 15 mei 2012, 21:52

Is al dat werk wel de moeite waard ?

Op ebay worden nieuwe Bosch startmotoren voor de W126 en voor de prijs van 119,00 € (excl. verzendkosten) aangeboden !
Peter 500SEC
 


Re: Motorblok vast

Berichtdoor Wimada » 15 mei 2012, 21:59

Even topic doorlezen Peter de TS heeft momenteel niet de benodigde financieen om bergen te kunnen uitgeven helaas.

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Avatar gebruiker
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3719
Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Motorblok vast

Berichtdoor Peter 500SEC » 15 mei 2012, 22:03

Kan gebeuren Wim

Maar, door het lange stilstaan heb je toch heel wat brandstofkosten bespaart :mrgreen:
Peter 500SEC
 


Re: Motorblok vast

Berichtdoor Wimada » 15 mei 2012, 22:07

Dat is denk ik al uigegeven aan een ander motorblok :(
Zit hem niet mee :cry:

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Avatar gebruiker
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3719
Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Motorblok vast

Berichtdoor Douwe » 16 mei 2012, 06:42

de kop van zijn oude startmotor is hergebruikt
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Motorblok vast

Berichtdoor 500 SE » 23 jun 2012, 20:57

Hoi forumleden,

Even een kleine update !!!!

Heb bij Frank117 een startmotor besteld !!!!
Gisteren binnen gekregen !!! (Frank bedankt voor de snelle service )
Vandaag hem er onder gezet !!!
Startmotor werkt perfect, maar motor wil niet aanslaan !!!!
Heb de ontsteking van mijn oude blok overgezet !!!
Volgens Douwe zou hij op tijd moeten staan, maar dat wist hij niet zeker !!!
Heb al verschi llende opties geprobeerd, maar hij doet het nog steeds niet !!!
Heb op mijjn spinnenkop de brandstofleidingen gecontroleerd, daar komt gewoon benzine uit.
Heb ook aan de lmm gedraaid, maar hij wil echt niet aanslaan !!!
Wie o wie heeft er de oplossing voor mij wat het kan zijn ?????
Heb trouwens geen stroboscoop om mijn ontsteking goed af te stellen !!!

Groeten,
Robert
500 SE
 


Re: Motorblok vast

Berichtdoor Wimada » 23 jun 2012, 21:18

Heb je wel vonk ???

Onstekingsmodule niet kapot ?

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Avatar gebruiker
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3719
Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Motorblok vast

Berichtdoor 500 SE » 23 jun 2012, 21:23

Ja heb vonk
Bougie in de bougiedop gedaan en op het blok gehouden en laten starten
500 SE
 


Re: Motorblok vast

Berichtdoor ElGriffo » 23 jun 2012, 21:45

het zit je niet mee ............

Toch even terug naar de basis.

cilnder 1 op tuimelen zetten (evt. controleren met nokkenas timing) dan moet je rotor op het merkstreepje
op de rand van het verdelerhuis (ongeveer 10 voor 12 als je op de verdeler kijkt )

dan alle kabels controleren op de juiste volgorde .

je hebt vonk en benzine ?

Je kunt ook even proberen om tijdens het starten even remmenreininger in de lmm te spuiten of evt. de klep
iets naar beneden drukken
ElGriffo
 


Re: Motorblok vast

Berichtdoor 500 SE » 23 jun 2012, 22:09

Douwe had hem op tijd gezet, volgens de gradenschijf !!!
Ook heeft Douwe bougie 1 eruit gehad, en met een schroevendraaier gevoelt of de cilindergoed stond !!!
Daarna heeft hj de ontsteking terug gezet op het blok en de kabels aangesloten !!!
500 SE
 


Re: Motorblok vast

Berichtdoor KeesV8je » 23 jun 2012, 22:55

dan zal de rotor net 180 graden verkeerd zitten :evil: :evil: :evil: :evil:
vonkt hij net als alle kleppen open staan

kees
"HYBRID" you save, i use
W212 specialist
Avatar gebruiker
KeesV8je
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 406
Geregistreerd: 30 maart 2009, 22:21
Woonplaats: Hoofddorp
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re: Motorblok vast

Berichtdoor Douwe » 24 jun 2012, 08:54

robert geeft de motor tijdens het starten helemaal geen teken van leven hij begint ook nioet te pruttelen of zo
je zou tijdens het starten ook eens wat aan hte verdeler huis kunnen draaien
mogelijk geeft hij dan tekenen van leven
is dit niet het geval dan zou mogelijk de rotor nog een halve slag moeten draaien en dat doe je zo
even verdeel kap eraf halen
rotor eraf en de kunstof plaat eraf halen
nu kan je op het huis een kleine inkeping (zaagsnede )zien
dan uit de eerste cilinder haal je de boegie nu draai je net zo lang aan de motor tot die zuiger weer boven staat
even goed voelen dat hij echt in het bovenste dode punt staat
en als dan de rotor niet bij de zaag snede staat dan haal je het ontstekingshuis uit de motor
je draait de rotor richting de zaag snede en doet het weer in de motor
staat de rotor wel bij de zaag snede dan moet je nog een keer rond tornen tot d ezuiger weer boven staat


even ter controle toen ik het verdeler huis geplaatst heb stond de gradenschijf voor op de motor op 0 als ik mij niet vergis
en de rotor bij het streepje
en de 1ste cilinder in bdp
als ik mij dan niet vergis zou dit corect moeten zijn
en zou je dus alleen het ontstekings huis iets met de hand tijdens het starten bij moeten draaien(tuurlijk een stroboscoop zou mooier zijn en nog mooier een hele computer om hem uit te lezen maar bij gebrek aan speciaal gereedschap moet het even op de ouder wetse manier met de hand en zonder lamp dus zoals ze het in de riboe doen)
wie kan dit uit ervaring bevestigen dat dit correct is
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Motorblok vast

Berichtdoor Rene500SEC » 24 jun 2012, 10:14

klopt als een bus douwe.
Zelf haal ik altijd een klepdeksel eraf,dan kijk ik of de inkeping vd nokkenas op het streepje staat en de gradenschijf of 0.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Motorblok vast

Berichtdoor JohnPrins12 » 24 jun 2012, 16:40

hoi douwe,

hij kan dan nog wel 180 graden verkeert staan zoals keesv8je aan geeft.
ik ben er ook niet echt heeeeeel goed in thuis maar eerste cilinder op BDP is zuiger boven in aan het einde van de compressie slag dan moet een vuurtje hebben om te ontbranden.

de zuiger kan ook boven in staan aan het einde van de uitlaatslag maar dan is er geen vonk nodig
en staan de nokken van de nokken as niet naar boven toe.

als ik het fout heb graag een goede uitleg ik wil ook leren ;) ;) ;) .

Gr. John Prins
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Motorblok vast

Berichtdoor KeesV8je » 26 jun 2012, 23:31

helemaal goed john, geld ook voor een diezzzel :D

kees
"HYBRID" you save, i use
W212 specialist
Avatar gebruiker
KeesV8je
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 406
Geregistreerd: 30 maart 2009, 22:21
Woonplaats: Hoofddorp
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re: Motorblok vast

Berichtdoor Hopke » 26 jun 2012, 23:39

Heb inderdaad eens een 500 gehad met dat probleem.
Een Duitser had een 420 verwisseld voor een 500.
Die Kon hem niet aan de loop krijgen.
De ontsteking stond achteraf dus gewoon 180 graden verkeerd.
En liep weer als een zonnetje.
Dus misschien nog ff checken?
Succes,

Gr. Hopke
Hopke
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron