[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Slagmoersleutel : Andere dingen

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 09:12

Slagmoersleutel

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Moderator: Neerven

Slagmoersleutel

Berichtdoor -Frank- » 30 jun 2012, 21:33

Hallo,

Bij het de-monteren van mijn draagarmen van Marco zijn sloper, hadden we de beschikking over een elektrische slagmoersleutel. Wat een mega fijn apparaat was dat. Nu ben ik een beetje aan het rond kijken om zelf zoiets te kopen. Bij de A merken kost zo`n slagmoersleutel al snel €350 - €500 euro. Er zijn ook B merken maar heb geen idee of deze ook goed zijn. Zijn er mensen met meer ervaring?

Bijvoorbeeld: http://www.rubenco.nl/elektrisch-handge ... gmoer.html
-Frank-

Re: Slagmoersleutel

Berichtdoor ElGriffo » 30 jun 2012, 21:37

Hier zit een snoer aan ? Die wij hadden is met een 18v accu. De snap-on versie is voor mijn gevoel wel de betere ;) maar ook de duurdere
ElGriffo

Berichtdoor Hopke » 30 jun 2012, 21:45

Zeg maar gerust de duurste.
Ik heb er 1 van 450 euro,even sterk als snap on.
Ik weet zo het merk niet,maar wel goed en zonder snoer :lol:
Maar de goedkope versies missen kracht.
Reuze handige dingen inderdaad.

Gr. Hopke
Hopke

Berichtdoor Arie en Nico » 30 jun 2012, 21:55

hoi

inderdaad je moet niet bezuinigen op het aantal newtonmeters kracht
wat zo'n slagmoer sleutel levert moeren kunnen vaak ellendig vastzitten

als je het gaat proberen met verlengstukken en pijp
dan kan je er op wachten dat je de bout breekt

groet nico
Arie en Nico

Berichtdoor -Frank- » 30 jun 2012, 22:03

@ Marco Was inderdaad met accu. Weet jij het merk van die 2e nog? Die B merk achtige ;)

Hoeveel Nm moet een beetje slagmoersleutel hebben? Duur of niet, de Nm tellen lijkt mij. Bovenstaande heeft 450Nm maar is inderdaad op 220v. Persoonlijk vind ik dat niet zo`n probleem omdat ik hem af en toe eens zal gebruiken. Hoop ik :lol:
-Frank-

Berichtdoor Kortboyer » 30 jun 2012, 22:48

Vraag Hopke ff naar het merk, heb zijn sleutel in actie gezien geweldig ding!!! Gr. boudewijn
Kortboyer
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Ron1 » 01 jul 2012, 00:03

Hallo ik heb er een met een snoer en heeft 350 NM heeft mijn nog geen 50€ gekost .
Heb hem nu zo n half jaar en heb hem al zeer veel gebruikt,je krijgt er echt alles mee los.
Ze zijn te koop bij cranenbroek in schijndel,echt een aanrader voor die 5 tientjes.
Groeten Ron.
Ron1
Silver Boarder
Silver Boarder

Type wagen: 500SEC
LPG: Ja

Berichtdoor GuusT » 01 jul 2012, 12:06

En ik heb er één van Hitachi . geweldig apparaat en krijg er bijna alles mee los , komt niet vaak voor dat ik
verlengstukken op een ratel zet want echt dit is brute kracht.
Zelfs wel eens gebeurd dar ik de kop van een M10 bout eraf brak met loshalen.
Ooit gekocht bij Cashconverters , een soort pandjeshuis maar dan modern , voor het luttele bedrag van 20,- gulden.
De verkoper wist toentertijd niet echt wat het precies deed en was blij eindelijk iemand gevonden had voor dat ding.
Maar zoals voor elk stuk gereedschap geld , ga voor een echt merk , goedkopere hebben vaak veel minder kracht en zijn
niet gebouwd op langdurig of zwaar werk, en je weet , in die ouwe takkebakken van ons kan het wel eens goed vastzitten.

GuusT

ps. 360 Nm
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
LPG: Ja

Berichtdoor -Frank- » 02 jul 2012, 22:23

Was vandaag in de buurt van Cranenbroek en heb er daar een gekocht voor €50,- . Ben bezig met het prepareren van mijn nieuwe draagarmen, en heb hem al gebruikt. Voor het geld zeker een mooi ding, eens kijken hoe goed hij is als iets echt vast zit. :roll:

Sterk of niet, werkt wel lekker snel met zo`n ding :)
-Frank-

Berichtdoor Neerven » 02 jul 2012, 22:25

Van de week ook maar even naar Cranenbroek. ;)
Neerven
Moderator
Moderator

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Daniel » 02 jul 2012, 22:55

voor mijn werk in de staalconstruktie en magazijninrichtingen
gebruiken wij ook slagmoersleutels
wij hebben ze van metabo top merk zeer goed spul 18volt accu,s erbij zit standaard 2 bijgeleverd
dus je zit nooit met een lege accu ze zijn wel prijzig
en ze zijn inderdaad geweldig om mee tewerken
maak thuis ook veel gebruik van
Daniel

Berichtdoor Frank117 » 03 jul 2012, 00:23

Als het nieuw is werkt het altijd goed. Het grote nadeel van (alle) accugereedschap is dat juist de accu's na een tijd het grootste deel van hun capaciteit kwijt zijn, kijk maar naar je GSM of je laptop. Dat belooft nu "ze" willen dat we massaal electrisch gaan rijden.... Of is dat juist de bedoeling? De economie moet toch draaien nietwaar?
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Mechanic » 18 jul 2012, 11:45

Hee Guus, je mag wel met een beetje meer respect over onze oude dames praten. Hahaha.
Mechanic

Keer terug naar Andere dingen