W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 02:13

slecht starten en te hoog brandstofverbruik

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Neerven

slecht starten en te hoog brandstofverbruik

Berichtdoor HansS » 02 jul 2012, 22:45

Het verbruik van mijn Benz lag aan de hoge kant, stadsverkeer 1 op 6 en snelweg 1 op 7, tevens moest ik naar mijn zin wat te lang starten voordat de motor aansloeg. Ik heb een flesje Wynn,s Injector+Plus+Cleaner bij de Brezan gehaald en deze met ongeveer 40 liter benzine in de tank gegooid. Wij gingen een weekendje naar Belgiƫ en dus een mooi stukkie om de motor eens te reinigen. Het resulaat is echt verbluffend, zodra ik de contact sleutel omdraai loopt de motor, zelfs bij een koude start en ook het benzine verbruik is een stuk gunstiger geworden, stadsverkeer 1 op 7 en snelweg ruim 1 op 8! Echt goed spul dus dat van Wynn,s en ik kan het iedereen met soortgelijke problemen aanbevelen.
Check de volgende links maar eens; http://www.wynns.nl/Index.php/nl/x/30?cId=24&bId=55963

Groeten, Hans S.
HansS

Re: slecht starten en te hoog brandstofverbruik

Berichtdoor Peter 500SEC » 02 jul 2012, 22:50

Misschien nog een flesje gebruiken :D

Ik verbruik in het stadsverkeer gemiddeld 1:8 - 1:8,5 en op snelwegen 1:10

Mijn dorpsgenoot komt net met een afgeladen 500SEL terug van Italiƫ, gemiddeld verbruik 1:11 :o

Of ligt het aan de rijstijl ?
Peter 500SEC

Berichtdoor Hopke » 02 jul 2012, 22:54

Of omdat het een 560 is Peter?
Zal vast weer iets meer verbruiken :mrgreen:

Gr. Hopke
Hopke

Berichtdoor Peter 500SEC » 02 jul 2012, 23:03

Misschien wel Meindert

Toch zit er niet zoveel verschil qua brandstofverbruik tussen de diverse motoren van een W126

Een 420 verbruikt praktisch net zoveel als een 500
Peter 500SEC

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto