[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
380SEC loopt warm : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 07:06

380SEC loopt warm

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

380SEC loopt warm

Berichtdoor ster61 » 20 sep 2009, 21:14

Hallo allemaal,

ik heb het volgende probleem, mijn 380 loopt warm en verliest koelvloeistof na ongeveer 50 km op de snelweg loopt de temp geleidelijk op naar 100 graden ( dit is tegen de witte kant van het blokje waar 120 op staat de hulpkoeler aan de voorzijde van de radiatuer komt in en gaat dan meekoelen waardoor hijm iets zakt als ik dan stop is hij ongebeer 4 liter water kwijt maar het rare is dat hij nergens lekt en als ik hem een uur op 1200 toeren stationair laat lopen blijft hij keurig net boven de 80 graden en verliest hij geen vloeistof inmiddels is de visco-termostaat en radiatuer vervangen maar het lost niets op volgens mij is er ook geen kop kapot want de olie blijft op peil is gewoon zwart ook onder de vuldop inmiddels heb ik hem al ongeveer 10 keer bij moeten vullen

wie weet raad

Gr. leon
ster61
 


Re:380SEC loopt warm

Berichtdoor Rudy » 21 sep 2009, 13:45

Ik weet of er voor de kachel een apart radiatortje achter je dash zit, misschien is deze lek.
Maar dan zou het binnen nat moeten worden want 4L dat moet je wel ergens terug vinden.
Avatar gebruiker
Rudy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 182
Geregistreerd: 19 apr 2009, 21:36
Woonplaats: Arnhem
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:380SEC loopt warm

Berichtdoor PetrolM » 21 sep 2009, 17:01

Hi,

Heb je al eens geprobeerd om het systeem, (motor uit) onder druk te zetten. Is pompje op plaats van radiateur dop, zit een schaal verdeling op. Hiermee kan je zien of je een lekkage hebt. Bij druk verlies, moet je bij externe lekkage, denk aan slang oid vochtigheid aantreffen. Zo niet dan zeer waarschijnlijk intern lekkage.B)
Het rijd TOP, met een ster op de KOP!

MY Benz is MY CASTLE!
Avatar gebruiker
PetrolM
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 17 aug 2009, 01:57
Woonplaats: St. Willebrord
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten