[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
automaatbak uitbouwen : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 05:47

automaatbak uitbouwen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

automaatbak uitbouwen

Berichtdoor Mr.Lee » 09 jul 2012, 19:26

Hallo allen,

Er ligt na een nachtje rusten in de garage ca. 10 druppels olie (schoon) onder de bak van de 380SE.
Dit drooggemaakt en niet laten draaien en de volgende dag lag het er weer voor en achter!.
Nu wil ik de bak eruit halen en de nodige onderdelen vervangen.
Nu is het ook zo dat als de motor draait en je de bak in achteruit zet er pas na 5 SEC. een reactie komt en de auto achteruit wil.Is dit normaal?,Bij het rijden schakelt hij ook erg snel naar zijn 2 met een klein schokje,is dit normaal?
Welke delen zou ik volgens jullie zeker moeten vervangen?.
Zijn die kerringen e.d. alleen bij de dealer te koop?
Heb veel gelezen over de bakken hier maar graag een stappenplan of iets dergelijks.
Ik lees over vervangen van de piston en een drukstift,wat los je hier mee op?.
Kan je een bak van een 280 ook op een 380 zetten?.

alvast bedankt voor de eventuele reacties

Groeten,

Leon
Mr.Lee

Re: automaatbak uitbouwen

Berichtdoor Vlieger » 09 jul 2012, 19:47

Zit er nog wel genoeg olie in de automaat?
Dat wil ook wel het trage pakken van de versnelling veroorzaken.

Als ik jouw vraagstellingen zo lees, is mijn advies: niet zelf aan beginnen. :o

Een stappenplan staat in het werkplaats handboek, dat is onmisbaar bij zo'n reparatie.
Neem van mij aan, het is voor een leek nagenoeg ondoenlijk om de automaat goed te repareren.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Douwe » 09 jul 2012, 19:50

er voor en erachter
hmm ik zou eens controleren waar het precies uit komt
het is niet ondenkelijk dat het gewoon weg je pakking is van het carterdeksel ;)
of als het onder het vliegwiel huis is dan word het de O ring van de pomp
dan ook de keering vervangen
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Vlim » 09 jul 2012, 20:01

Ik ben het met Douwe eens. Laat eerst controleren of het niet iets simpels is. Die carterpan-pakking wil nogal eens gaan lekken, vaak door niet al te nauwkeurige montage ...

Als ik de symptomen zo hoor, denk ik ook aan iets te weinig olie in je bak.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Mr.Lee » 11 jul 2012, 19:56

bedankt voor de reacties.
het olieniveau in de bak was ok heb ik in warme toestand gecontroleerd netjes tegen het max streepje aan.
Ik denk dat ik jullie advies op ga volgen en de bak nog even laat zitten.
Had de uitlaat er al vanonder maar ok kan weer terug.
Ga voor de zekerheid de olie filte en pakking verversen en vragen naar die k1 piston bij de dealer.
Eerst de boel maar eens schoonmaken vanonder en dan verder zien.
Ik laat het weten gaat wel wat tijd overheen maar het forum is geduldig haha.
Ik heb ook voor een uitlaat gekeken maar degene die er onder zit met katalysator bestaat uit één stuk op de achterdemper na.
Deze is nergens terug te vinden bij de uitlaatwinkeltjes,de bovenste plaat van de katalysator rammelt en zal dit vast moeten lassen.
In de technische handleidingen die ik heb staat niets over in en uitbouwen van de bak vreemd hoor maar zal wel niet compleet zijn.
Wie legt er dan ook wit zeil onder zijn auto hahaha,elke druppel is dan een nachtmerrie.

tot later 8-)
Mr.Lee

Berichtdoor Mr.Lee » 05 aug 2012, 18:08

Hallo allen,

Het is al weer een tijdje geleden maar was aan het sleutelen geslagen haha.
De bak is er nog niet vanonder geweest maar wel de olie, filter, en pakking vervangen.
Ook het busje tussen schakelstang en bak was uitgelopen.
Toch fijn dat alles nog te bestellen is voor deze auto.
Heb net gereden en er hing al weer een druppel olie onder de koppelomvormer maar deze was donker van kleur. :(
Zal de krukaskering zijn en heb besloten eerst maar eens een tijdje te toeren met nieuwe olie in het blok en "lecwec"erbij wie weet stopt of verminderd het lekken dan zodat ik dat voorlopig nog even uit kan stellen.
De bak schakelt een stuk soepeler. duurt nog steeds een paar seconden voordat de achteruit pakt maar volgens de garage zou dat kunnen zijn omdat de motor vrij laag stationair draait en dan het vacuüm wat minder is.
Wel heb ik de reactiestangen een grote beurt gegeven en alle rubbers gesmeerd, moet zeggen alle rammeltjes zijn er uit.
Is wel even werk maar goed te doen.
tussenlager cardan ook meegenomen was niet meer zo fris.
Nieuw stuurdempertje erbij en gaan maar weer.
Met de nieuwe achterveerbollen is alle comford weer terug. :D
zette vandaag de ventilator aan en ja hoor er schoot een blaatje of zo in nu hoor je dat continu :angry: ben benieuwd hoeveel werk het is om daar bij te komen maar zie er niet tegenop.
Ben al een tijdje op zoek naar een houten stuur maar die geven ze op e-bay niet echt kado.
binnekort weer een update of de lecwec zijn werk doet!!! 8-)
Mr.Lee

Berichtdoor Douwe » 05 aug 2012, 19:05

een houten stuurtje kost nieuw zo gemiddelt een 350 euro inclusief naaf
dus ja om een net tweedehands exemplaar te bemachtigen moet je het net even treffen
maar ga maar van minnimaal een 100 euro uit of meer voor een netjes en gaaf exemplaar ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
LPG: Ja

Berichtdoor 126 » 05 aug 2012, 22:00

Heb een houten stuur zien hangen/liggen bij Mercedes only in Hapert.
Weet niet van welke Benz,maar je kunt even navragen of ie er een heeft
126

Berichtdoor Mr.Lee » 30 nov 2012, 21:18

de bak zit er weer onder na de eerste 4 liter niets aan de hand,2 liter erbij en de bak begon te zingen in P en N tegen 1000 toeren.
Bakdruk is was tegen de 5 bar slagje gegeven aan de doos en zingen hield op bij ca 4 bar maar na een minuut ging hij voor het tweede couplet.
Heeft dit met het toerental te maken?
Zodra ik hem in d of r zet is het geluid weg.
Morgen even stukje rijden en alles controleren.
Update volgt.
Mr.Lee

Berichtdoor Douwe » 30 nov 2012, 21:37

een bak die zingt is niet goed
is een einde pomp verhaal of lager van koppelomvormer is beschadigd
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam: