Hallo allemaal,
Ik ben Zef Jansen en nog steeds vrij nieuw hier op het forum.
Wat een hoop mooie techniek in zo'n auto! wordt tijd voor een werkplaatshandboek.
Na een tijdje heerlijk gereden te hebben in mijn W126 ( heb de auto pas net) is hij echt toe aan wat liefde en aandacht. Er zijn meerdere dingen aan de hand.
Afgelopen weken twee backfires gehad . Nu opzoek naar de oorzaak en gelijk ook maar een grote beurt doen.
Benz loopt stationair niet mooi en schud vrij stevig zowel op benzine als LPG.
De auto had al nieuwe onderdelen zoals: bougies, verdeler, bougie kabels. Ik heb gecontroleerd op vacuüm lekkage met remreiniger en startpiloot. Deze week een set nieuwe injector rubbers bestellen.
Mijn grootste probleem is de uitslag van de compressie test die ik heb gedaan, aan de hand van een tikkend geluid van de rechterbank.
Al mijn eindcompressie uitslagen zitten rond de 14 Bar op 1 Cilinder na. Dit is ook precies de plek waar het geluid vandaan komt. Deze cilinder zit net aan de 8 Bar Zou dit een lekkende klep ofzo kunnen zijn? waardoor de backfires ontstaan? visueel kan ik er niets aan zien. Heb even zo'n moment dat ik niet weet wat ik nu het beste kan doen. Even kleppen stellen is er ook niet echt bij als je de juiste tools niet hebt.
Hoor heel graag jullie mening/adviezen
Vriendelijke groets,