[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Backfire : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 23:03

Backfire

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Backfire

Berichtdoor Harry55 » 26 jul 2012, 13:05

We zijn nog niet veel verder met de 300SE en heb nu twee keer een flinke knal (backfire) gehad. Gevolg, auto wil niet meer starten. Niet op benzine en ook niet op gas. Nu wil ik dat ze er hier naar kijken (turkije) echter wil ik wel wat informatie inwinnen bij jullie. Naar mijn weten zit er geen backfire beveiliging in. Daarnaast zou ik graag willen weten waar ik op moet letten als ze het afstellen. Hier zijn ze nogal conservatief. Wat zou ik zeker moeten vervangen/vernieuwen.
Harry55
 


Re: Backfire

Berichtdoor ElGriffo » 26 jul 2012, 14:15

Harry een paar dingen:

Back-fire beveiliging is een laatste noodmiddel en geen oorzaak als alles goed in orde is dan zou
er geen back-fire plaats moeten vinden je zult dus naar de oorzaak moeten zoeken en oplossen

Zorg eerst dat de auto op benzine helemaal top is en goed afgesteld is, alle vaccuumdelen op orde zijn
je ontsteking 100%

Daarna LPG laten controleren en goed afstellen

De rede waarom je auto niet start zal mogelijk in het feit zitten dat je vlinderklep door geschoten is en/of
dat er ergens iets los geschoten is waardoor je een groot vacuĆ¼mlek hebt. De onderbak van de LMM is van rubber
mogelijk is deze los geschoten of gescheurd
ElGriffo
 


Backfire

Berichtdoor Harry55 » 26 jul 2012, 15:32

Elgriffo bedankt voor je antwoord. Toch heb ik nog een aantal vragen openstaan die ik graag zou willen weten, zodat ik aanspraak kan maken wanneer de monteurs hier eigenwijs doen en/of iets over het hoofd zien.

Wat ik heb begrepen is dat een backfire ontstaat doordat er zich nog een gasmengsel bevindt in het inlaatspruitstuk. Er zou dan op een of andere manier een vonk in moeten kunnen komen. Wordt hiermee bedoelt dat mijn ontsteking 100% moet zijn. Hoe kan ik testen of mijn ontsteking goed is?

Het goed lopen op benzine, hoe kan ik dit controleren? CO?

Sorry voor de vele vragen maar ik wil niet te maken hebben met een backfire op de terugweg. En nu maar hopen dat er niet veel nieuwe onderdelen besteld moeten worden want de levertijd hier is vrij lang:(.
Harry55
 


Re: Backfire

Berichtdoor ElGriffo » 26 jul 2012, 15:48

Dat is helaas via het toetsenbord niet simpel uit te leggen of toe te lichten.

Dan ben je toch aangewezen op een deskundig persoon met de juiste apparatuur.. Dan is het verstandig als je
het vertrouwen niet hebt over de grens dat hier ergens te doen

Als ze er geen affiniteit en kennis van jouw specifieke auto met LPG hebben zou ik ze met alle respect
niet aan je auto laten "sleutelen "
ElGriffo
 


Re: Backfire

Berichtdoor Vlieger » 26 jul 2012, 17:37

Harry55, die knal is veroorzaakt doordat er een vonk bij het gasmengsel in het lucht-inlaat gedeelte kon komen.
In dit lucht-inlaat gedeelte wordt het LPG gemengd met de lucht.
Dus feitelijk heb je onder de spinnenkop constant een bom, wanneer je op gas rijdt. :blush:

Nu zij er meerdere oorzaken voor een backfire, maar meestal is het een niet goed afgestelde ontsteking.
Onjuiste klep speling, een verbrande klep, of uitgerekte distributie ketting kunnen ook oorzaken zijn.
Maar verder is het best goedkoop om op gas te rijden. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Backfire

Berichtdoor Harry55 » 26 jul 2012, 19:24

Okee dat is helder. Wel apart dat dit pas is gebeurd na ong 3000 km (gas installatie is pas nieuw). Bet even gekeken en inderdaad het rubber tussen LMM en inlaatspruitstuk ligt eraf. Laat er naar kijken en jullie horen nog van me. Bedankt voor de uitleg!
Harry55
 


Backfire

Berichtdoor Harry55 » 27 jul 2012, 10:54

Heren, ze hebben nu compleet nieuwe ontsteking besteld. Rotor+verdeelkap+kabels+bougies. Waarop te letten? Ik had meen ik ergens op het forum gelezen dat de bougies niet meer de orginels bougies moesten zijn (Bosch).
Harry55
 


Re: Backfire

Berichtdoor Neerven » 27 jul 2012, 11:02

Alle spullen van Bosch bestellen. Alleen bougies kun je gewoon de orighinele gebruiken ( meen NGK BP6ES). Alleen electrode afstand op 0.6 zetten. (standaard 0,8)
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Backfire

Berichtdoor Vlieger » 27 jul 2012, 13:23

De juiste klepspeling en CO afstelling is ook van belang. :o

Overigens als de auto niet eerder op gas gereden heeft, kan er ook koolaanslag op de kleppen zitten.
Deze koolaanslag belemmert de snelle doorstroming van de in- en uitlaat gassen.
Ja, helaas komt er veel kijken om een motor optimaal te laten lopen. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Backfire

Berichtdoor Harry55 » 28 jul 2012, 19:29

De ontsteking is vernieuwd. Kabels bougies rotor en verdeelkap. Is het handig/nodig dat ik de kleppen ook ga laten stellen. Zo ja is dit makkelijk zelf te doen?
Harry55
 


Re: Backfire

Berichtdoor Harry55 » 28 jul 2012, 19:29

Hij is ook opnieuw afgesteld op zowel benzine als gas. Loopt nu als een zonnetje
Harry55
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten