Sinds vanavond erachter gekomen dat ik een erg vervelende storing in de auto heb, afgelopen dinsdag attendeerde een kennis me erop dat mijn rechter achterlicht het niet deed....niet bij nagedacht...lampje bekeken,en deze was inderdaad niet al te fijn meer,,,,toen ik hem een keertje schudde bleek het gloeidraad binnenin kapot...nieuwe erin,verder niet bij nagedacht.
Toen we vanavond naar huis gingen kwam ik erachter dat mijn tellerverlichting het niet meer deed....paar keer de lichtschakelaar aan-en-uit gedraaid,maar hielp niets,,,,toch maar naar huis gereden (geen tellerverlichting,en geen verlichting op de schakelaars,ook het RA-licht deed het niet)
Thuis een zekering erin gedaan...(16A) maar vloog er direct uit....toen maar een 25 A erin,zoals het ook zat,maar vloog er ook direct uit...na wat zoekwerk op het forum las ik dat de volgende gebruikers erop zitten.
RA-licht
RV-stadslicht
telleverlichting
radio
asbak
ik heb de stekker van het RA-licht eraf gehaald...licht aan, zekering kapot....
na een nieuwe zekering,stekkers van de koplamp,en stekker van stadslicht eraf, lichtknop op ->P gezet...maar direct vloog de zekering er weer uit.
Ronde stekker achter de teller losgekoppeld, weer proberen op ->P, en weer de zekering direct eruit.
Waar kan ik nu nog meer in gaan zoeken? zijn er 'standaard' dingen waar ze last van hebben op een gegeven moment?
2 week terug deed alles het nog,en in die tijd heb ik ook niets aan de auto veranderd,of losgehaald wat de storing zou kunnen maken (alleen rv deurpaneel,maar dat lijkt me sterk)
Zijn er dingen die ik nog over het hoofd zie? radio doet het wel,kachelknoppen ook allemaal,alleen de verlichting binnenin niet,en het RA-licht....zou het de schakelaar zelf kunnen zijn?
wie o wie? (begin namelijk zelf al flink de kriebels te krijgen dat het een 'ernstige' storing zal zijn)