Ik ben afgelopen donderdag naar deze witte 260SE wezen kijken:
Ik mocht de hele auto om mijn gemak "doorspitten". Er zat wel roest in de kofferbak, met name ra, bij de wielbakrand op de bodem. Verder was een deur wat aangetast maar de overige zagen er redelijk tot goed uit. Onderzijde helemaal goed. Ook de onderkant van de hoedeplank in de koffer roestvrij. Wielkastranden met achter de randen de originele bitumen naden er nog in. Het is dus een ex fransoos uit St Etienne die nog niet ingevoerd is. Fahrzeugkarte erbij.(Kenteken hoorde niet bij deze wagen was alleen voor de poefrit). Laatste Controle Technique (Franse APK) was van 2009 bij 166.000km, De km's lijken mij wel correct. Stuur ziet er goed uit, stoel ziet er goed uit. Frisse auto met een mooi interieur. Uitrusting is vrij standaard; geen airco, geen schuifdak. Wel 4x elec ramen, middenarmsteunen en hoofsteunen. Maar dat pure vind ik niet erg. Kan er ook minder kapot zeg maar.
260seMB09082012 039a.jpg
260seMB09082012 019a.jpg
260seMB09082012 032a.jpg
260seMB09082012 017a.jpg
Toen een stuk gereden, en ik moet zeggen, dat viel mij helemaal niet tegen zeg
Schakelt heel robuust en strak. Rustig en heel comfortabel, afgezien van die gekke wiebelstoelen. Toen ze warm was maar eens doorgetrokken. Ik moet wennen aan het zware pedaal maar als je het vloert gebeurt er wel degelijk wat! Natuurlijk zullen de V8 rijders hierom moeten lachen maar het is maar wat je gewend bent. De v6 trekt heel mooi en linear op en dóór. Op dat moment kwam de klik!
Dynamisch: zero! Maar wel heel comfortabel en souvereign! Echt een fijne automobiel.
Daarna nog even over afleveringscondities gesproken. Ze kunnen afstandbediening leveren met klapsleutel, dat wil ik wel graag. Ook de stoelen kunnen opgevuld en gestabiliseerd worden zodat dat gewiebel over is. Wat daar overigens de filosofie van Mercedes Benz van geweest is, is mij een raadsel. De roest bij de kofferbakbodem kan meteen gelast worden. En uiteraard nieuwe olie en een APK. En de remmen checken, hoewel dat prima ging.
Ja, deze 260SE heeft echt wel iets. Helaas kan ik nog geen spijkers met koppen slaan want ik moet eerst mijn andere auto's zien te verkopen. Wanneer dit lukt ga ik nog eens rijden met deze en wie weet zit ik dan zomaar in een S.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.