door Robbie380 » 06 sep 2008, 12:14
Hoi Gilles, Ferdi (en alle andere natuurlijk),
Houdt er wel rekening mee dat je ten alle tijden een zg,servomotor in de bestuurdersdeur plaats zodat deze de overige deuren /tankdopklepje en kofferbakslot bedient, dit om kortsluiting in je vacuümpomp/compressor te voorkomen.
De monteur van mijn alarmsysteem is daar op een dsure manier achter gekomen omdat de beschrijvingen in de diverse alarmsystemen aangeven dat zij de vacuümpomp kunnen aansturen.
Dit resulteerde in het doorbranden van mijn vacuümpomp/compressor.
Nadat de monteur deze nieuw bij de MB dealer had besteld en ge-installeerd had (uiteraard ZONDER kosten voor mij)
Heeft hij de servo in het bestuurdersportier gemonteerd zodat als ik de handzender bedien
Deze de deur opent of sluit, daarna bedient de CV van de auto zelf alle andere componenten.
De auto is uitgerust met een SCM gecertificeerd Klasse III alarm/startblokkering, dit betekend dat;
De transponders (handzender en de in de auto gemonteerde unit) een "rolling" code hebben met meer als 1 miljoen code's die continue wisselen.
Het systeem heeft een dubbele startonderbreking.
Ultrasone interieurbewaking (uitschakelbaar)
Kofferbak en motorruimte beveiliging
Tilt en afsleepbeveiliging dwz. als de auto opgekrikt (voor de wielen) of versleept wordt, deze ook het alarm activeren. (ook handig als de buren niet zo netjes parkeren want na 2X je auto geraakt te hebben met herrie tot gevolg kijken ze toch wat beter uit want die Mercedes gaat gelijk loeien als ik um per ongeluk raak)
Ook heb ik een comfortsluiting laten monteren die, zodra ik het alarm activeer eventuele open ramen sluit van de auto.
Sommige verzekeringsmaatschappijen geven ook nog eens korting indien een alarm is gemonteerd met SCM certificaat. (dit moet je dan wel elke 3 jaar laten controleren bij het inbouwstation, dit is ook nog eens gratis)
Al met al een lang verhaal geworden maar ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Groetjes
Robbie