[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nederland koploper ? : Andere dingen

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 12:36

Nederland koploper ?

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Moderator: Neerven

Nederland koploper ?

Berichtdoor Peter 500SEC » 11 aug 2012, 23:30

Is Nederland binnen Europa koploper van de W126 liefhebbers / bezitters ?

Ik ben deze week dwars door Duitsland, Oostenrijk en Italië gereden, in totaal 3600 km.

Tot mijn verbazing ben ik geen ene W126 tegengekomen dit in tegenstelling van Nederland, daar kom ik op 10 km wel een stuk of drie tegen :o
Peter 500SEC

Re: Nederland koploper ?

Berichtdoor ElGriffo » 12 aug 2012, 00:03

In absolute getallen of in verhouding
ElGriffo

Berichtdoor Peter 500SEC » 12 aug 2012, 00:07

Ik denk, in getallen Marco

Als je dagenlang door Italië rijd en je komt er geen een tegen, heeft dit m.i. niets meer met verhouding te maken.

Volgens mij worden de meeste W126 juist uit die landen naar Nederland exporteert

Het zelfde is volgens mij ook voor Zwitserland van toepassing, ook daar zie je amper een W126 rijden
Peter 500SEC

Berichtdoor Felix » 12 aug 2012, 09:06

Ik rij 70.000 km per jaar door heel Europa, en kom zelden een W126 tegen buiten Nederland......
Mercedes Benz 500SEL 1986 surfblau
Felix
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JohnPrins12 » 12 aug 2012, 09:54

Hoi,

dat heb ik al een jaar of vijf, als ik op vakantie ga dan zie ik alleen in Nederland W126 rijden

in 2008 hebben wij 12000 km door de USA gereden en heb ik er een gezien in Las Vegas dus ook daar zie je ze niet veel meer.
dit was wel grotendeels in het mid westen heet dat geloof ik.

zijn wij nou liefhebbers of willen wij alleen maar goedkoop rijden ;) ;) ;) ;)

Gr. John Prins
Gr. John Prins
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee

Berichtdoor Wimada » 12 aug 2012, 09:59

Ik denk beiden John ;)

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer

Berichtdoor Walllie » 12 aug 2012, 10:29

Laat dat goed koop maar weg onderhoud en verbruik brandstof gas benzine of diesel is velen malen hoger dan m.n 2003 1.25 ford fiesta daily drive
minder leuk rijden dat wel maar wel veel goed koper ook met belasting verzekering brandstof en onderhoud er bij is ie goedkoper in totaal gebruik dan m.n Benz
Walllie
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Vlim » 12 aug 2012, 14:51

De milieu-eisen zijn in de meeste landen veel strenger. Daar zit ook een stuk eigenbelang bij. Die landen hebben een eigen autoindustrie en zijn er bij gebaat om er voor te zorgen dat er regelmatig nieuwe (in eigen land geproduceerde) auto's worden verkocht. Door de keurings- en milieueisen strenger te maken, sneuvelen de oudere auto's sneller, wat de verkoop van nieuwe auto's weer ten goede komt (en dus de staatskas).

Nederland is één van de weinige landen waarbij de auto moet voldoen aan de emissie- en keuringseisen die golden op het moment dat de auto werd geregistreerd. Nederland is ook één van de duurste autolanden, dus hier loont het om zo lang mogelijk met een oude auto door te rijden (of door allerhande BPM-omzeilende truucs te gebruiken).

Daarnaast hebben de meeste landen een oldtimerregeling die ervoor zorgt dat dagelijks gebruik van een oldtimer een stuk lastiger is. Dus ze zijn er wel, maar ze staan keurig binnen :)
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983

Keer terug naar Andere dingen