[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
nokkenassen 500 : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 00:28

nokkenassen 500

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

nokkenassen 500

Berichtdoor Ali Baba 500 SEL » 15 aug 2012, 16:12

Mijn 500 schijnt een versleten rechter nokkenas te hebben. Daarom maakt hij een geluidje wat eigenlijk niet hoort.
Heeft iemand er een nieuwe ? of een goede gebruikte? En wat wil dat zeggen dat 1 van je nokkenassen versleten is?
De auto staat op 108000km, maar weet niet of dat orgineel is. De compressiedruk is gemeten en alles was tussen 8,5 en 9 bar. Is de linker nokkenas dan ook aan vervanging toe?

bedankt

Ali
Ali Baba 500 SEL

Re: nokkenassen 500

Berichtdoor Douwe » 15 aug 2012, 16:25

over het algemeen zegt dat dat de klips die op de smeer olie leiding zitten niet goed meer zijn en te laat vervangen zijn
waardoor de nok te weinig smering heeft gehad en zodoende over matige slijtage heeft opgelopen
dus vervangen van de nokkenas en ook zeker de kleplichters controleren op slijtage en indien nodig vervangen
dit is messchien een leuke optie om te doen op een klepstel avond inclusief vervangen van nokkeas :D (hint marco) :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor ElGriffo » 15 aug 2012, 16:32

Kom morgen avond even langs voor de diagnose ? ;) (vanaf 19:30 )

Kan er altijd besproken worden welk advies het beste is

Evt. ook een prijs opgave voor nieuwe delen

note: er is morgen geen thema avond alleen we ronden werkzaamheden af van vorige week
en is er nog wel wat ruimte voor een kleine controle, de kleppen stellen zal geen tijd voor zijn
dat kan evt. in de 3e sessie in september (die loopt ook al aardig vol)

Voor die gene die het gezellig vonden en vinden zijn altijd welkom voor een bakkie en babbel ;)
ElGriffo

Berichtdoor Ali Baba 500 SEL » 15 aug 2012, 18:39

Ik wil zeker langskomen met de auto lijkt me gezellig, maar ik moet kijken of ik morgen kan...
Als ik kan, kom ik zeker. Ben nieuwe lid van de club dus weet niet wat alle afspraken zijn rondom bezoeken en waar het is.
Ik denk dat het in Zutphen is , toch ? En Wat zijn de eventuele kosten voor een diagnose?
Lijkt mij echt leuk als liefhebber een expert / liefhebber te spreken over de beste auto ooit gemaakt.
Ben nog een leek , maar heb inmiddels een passie gekregen voordeze auto en wil er alles over weten.
Heb veel vragen dus...
Ali Baba 500 SEL

Berichtdoor ElGriffo » 15 aug 2012, 20:57

Precies ;)

Nieuw kun je bij nij terecht en gebruikt bij Hans of andere forumleden, bij hans is het voordeel dat hij het
wanneer de agende het toe laat ook kan monteren

Het adres is : Pijlstaartlaan 5 3704 HS ZEIST

grt

Marco
ElGriffo

Berichtdoor Ali Baba 500 SEL » 15 aug 2012, 21:07

Ik moet morgen tot 20:00 uur werken. Daarna kom ik naar Zeist . 80 km vanaf den haag.
Tot morgen
Ali Baba 500 SEL

Berichtdoor ElGriffo » 15 aug 2012, 21:22

We zijn er tot 23:00 a 24:00 uur dus dat moet lukken
ElGriffo

Keer terug naar Techniek