[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
probleem automaatbak : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 00:55

probleem automaatbak

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

probleem automaatbak

Berichtdoor BigGovert » 31 aug 2012, 18:52

hallo beste leden
soms bij het schakelen van twee naar drie blijft hij hangen
en als ik de auto stop zet .en weer start. schakelt hij weer normaal.
wie kan mij vertellen wat dat kan zijn
Gr. herman
BigGovert
 


Re: probleem automaatbak

Berichtdoor Douwe » 01 sep 2012, 18:57

van af de automaat bak richting de radiateur lopen aan beidekanten van de bak een stalen leiding
deze is bedoelt om naar de olie koeler te gaan die in/bij de radiateur zit tussen deze twee stalen leidingen en de radiateur zitten dan twee kleine ongeveer 15 cm lange slangetjes
dezen willen nog wel eens lek zijn als ze vochtig zijn kan het dus ook goed zijn dat de pomp hier lucht op zuigt
lucht is dunner dan de olie dus lucht gaat makkelijker naar binnen dan olie naar buiten komt
je zal dan ook bij snel accelereren hier ook klappen van in de bak krijgen bij het schakelen ;)
em als een automaat blijft hangen is dit toch meestal een te weinig aan olie
peilen van de bak doe je het makkelijkste bij koude motor motor starten even in alle versnellingen voelen dat hij op druk komt en dan tijdens het draaien van de motor controleren of je olie op peil staat
het hoort tussen de twee streepjes op de peilstok te staan ;)
als dit goed op peil is en die slangetjes zijn kurk droog dan denk ik in de richting van een piston
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: probleem automaatbak

Berichtdoor Karaca19 » 01 sep 2012, 19:36

Koude motor automaatbak olie peilen?
Volgens mij moet je 25 km gereden hebben en dus warm staan eer je olie van je automaat wilt peilen.

Goed in elke versnelling zetten en daarna in P met rechte ondergrond peilen
Avatar gebruiker
Karaca19
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 361
Geregistreerd: 23 aug 2008, 22:30
Woonplaats: Terneuzen
Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re: probleem automaatbak

Berichtdoor Douwe » 01 sep 2012, 19:48

als je gaat rijden spat de olie je peil buis in waardoor de bak slecht te peilen is ;)
is een pracktiche overweging
ik peil eerst de motor en als deze op peil is start ik de motor schakel bak in alle versnellingen zodat pomp en koppel omvormer gevult zijn en peil dan het bak niveau
zo heb je geen onnodige spat olie in je peil buisen kan je de stok beter het echte niveau aflezen
tevens heb ik thuis alle olieen staan en heb ik die niet ergens onderweg
tuurlijk je kan het mee slepen in de kofferbak ;)
als je het op deze manier gecontroleerd hebt kan je natuurlijk het onderweg nog een keer doen om even te controleren of het dan nog het zelfde is
maar ik weet uit ervaring dat je onderweg slecht kan peilen inverband met die spatolie in de peil buis
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: probleem automaatbak

Berichtdoor BigGovert » 02 sep 2012, 10:59

hoi douwe
naar contole van de slangetjes waren droog.heb ik grotere probleem gezien
de automaat bak is nat van de olie.
zoals ik kan zien komt de olie bij het koppelomvormer huis weg
dat wordt bak er achterweg sleutelen kijken wat het probleem is
BigGovert
 


Re: probleem automaatbak

Berichtdoor Douwe » 02 sep 2012, 12:35

het mogelijk dat bij de laatste keer olie verversen de aftap plus van de koppelomvormer niet goed aangedraaid is of niet goed afdicht
of je keering is lek of als je bak ook fluit dan heb je grote kans dat het lager van de pomp is versleten en dat hier door de boel lekt
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten