[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Problemen met de carterventilatie : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 27 apr 2024, 12:43

Problemen met de carterventilatie

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Problemen met de carterventilatie

Berichtdoor Mercedes420SEL » 15 jul 2011, 03:50

Hallo,

Deze week voor de eerste keer het woord carterventilatie gehoord. Dus ik heb er niet verstand van.

Ik heb een 420SEL met een LPG met een flash lube systeem sinds oktober en ik heb nu twee keer een back fires gehad. Na de eerste keer heb ik verdeelkap ( of zoiets) en de bougies en kabels vervangen

Nu zegt de garage dat de back fire niks te maken heeft de LPG inbouw maar dat de carterventilatie. De anwb zegt dat het komt omdat de inlaat van het gas niet onder zit maar boven.

Moet ik nu 500 euro uitgeven om het probleem ( geen back fires )te verhelpen.

Help

Hugo
Laatst bijgewerkt door Mercedes420SEL op 15 jul 2011, 08:30, in totaal 1 keer bewerkt.
Mercedes420SEL
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 28 aug 2010, 19:30
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Problemen met de carterve

Berichtdoor Wimada » 15 jul 2011, 06:57

Welke oorzaak van je probleem kost 500 Euro?
meestal is het CO stellen en onstekingstijdstip
ik dacht 25 graden zonder vervroeging bij 3000 toeren.
de rest heb je al gedaan toch?
verdeler rotor kabels, en de bougies op 0,6 electrode afstand bij LPG
meestal de NGK BP6ES bougies.
en je stuwschijf misschien aanpassen om bij eventuele backfire de schade te beperken.
en natuurlijk kijken of je carterontluchting niet verstopt is.

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Avatar gebruiker
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3719
Geregistreerd: 10 maart 2009, 23:12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Problemen met de carterventilatie

Berichtdoor GerardGrobben » 15 jul 2011, 13:20

carterventilatie geldt alleen voor oneven aantal cylinders, of als ze niet symetrisch lopen ( de harley met vt-twin, bijvoorbeeld, kun je dat het beste aan zien, - terwijl de eerste nog aan zn arbeidsslag naar beneden bezig is komt de 2e er meteen achteraan, ook naar beneden : gevolg : druk-opbouw in je carter-maar ook sommige andere V-blokken hebben hier last van).
Dan ontstaat caterdruk, die je graag wilt laten ademen. Geen goede ventilatie betekent caterdruk, waarbij je olie langs je zuigerveren in de cilynder geperst gaat worden.
Voor de evenaantal- en lijn-motoren waarbij de uitgaande beweging van de zuigers gepaard gaat met een gelijktijdige inlaat beweging is alleen carterafzuiging voor de ontstane dampen interessant.

de 8-cilynders 420 hebben volgens mij een gelijktijdige uitgaande beweging met een ingaande beweging, zodat er geen carterdruk ontstaat. Hangt dus van de positie van je cilynders tov de krukas af.
Amerikaans of duits doet hier niet zoveel ter zake...

Correct me if i'm wrong, please?
GerardGrobben
 


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten