W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 18 okt 2018, 06:09

problemen met stationer lopen warme motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

problemen met stationer lopen warme motor

Berichtdoor angel » 11 okt 2018, 20:23

IMG-20181011-WA0023.jpg
hallo ik heb zelf ook een probleem met stationer lopen van mijn 280SE bj 1981 (benzine heeft nooit een gas instalatie in gezeten ) als ik de auto koud start loopt deze rond de 1500 toeren en als de motor warm is loopt deze rond de 1000 maar nu komt het probleem als ik hem in drive zet klapt ie onder de 500 toeren en slaat af zodra ik aan het stuur draai.
het enigste punt waar ik hem iets mee kan stellen is met de stelschroef in de slang maar dat is volgens mij de CO2.
nu heb ik al diverse dingen gedaan : vacuumslangen vervangen , brandstofrelais vervangen voor een nieuwe , nieuwe bougies verdeelkap en rotor.
nu las ik op het forum dat als je de aanzuigbuis van het lucht filter dicht houd de motor af zou moeten slaan maar dat is niet het geval bij mij.
ook heb ik iets gelezen over de stappen motor te reinigen maar kan iemand mij vertellen of per foto aanduiden waar deze zit ?
ook zit er links iets op het blok ( zie foto ) waar iets ingedraaid is .
wat is dit en hoort dit zo of hoort hier ook een vacuüm slang op en zo ja waar moet deze op aangesloten worden ?
een hoop vragen maar zou mij iemand hier mee kunnen helpen ?
alvast bedankt voor jullie reacties .
groeten jan

Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
angel
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 24 mei 2017, 20:54
Woonplaats: schijndel noord brabant
Roepnaam: jan
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C3


Re: problemen met stationer lopen warme motor

Berichtdoor Leeflang » 11 okt 2018, 22:30

angel schreef:het enigste punt waar ik hem iets mee kan stellen is met de stelschroef in de slang maar dat is volgens mij de CO2.

De stelschroef is voor het stationair toerental, de CO (zonder 2) stelschroef bereik je met een inbussleutel door het gaatje in het luchtfilterhuis.

angel schreef:ook heb ik iets gelezen over de stappen motor te reinigen maar kan iemand mij vertellen of per foto aanduiden waar deze zit ?

De 280SE heeft geen elektronische stationair regeling en dus ook geen 'stappenmotor'.

angel schreef:ook zit er links iets op het blok ( zie foto ) waar iets ingedraaid is .
wat is dit en hoort dit zo of hoort hier ook een vacuüm slang op en zo ja waar moet deze op aangesloten worden ?

Dat is een temperatuur gestuurde vacuümschakelaar, voor uitlaatgasrecirculatie (een systeem om de uitstoot van stikstofoxiden te reduceren), dat heeft geen invloed op het stationair toerental, zeker niet als die zoals bij jouw buiten bedrijf gesteld is.
Die spijker (of wat het ook is) hoort er uiteraard niet in, er hoort een slangetje aan te zitten dat naar een aansluiting op de gasklep gaat.
Het terugleiden van uitlaatgassen gebeurt alleen als de motortemperatuur boven 50 graden is (vandaar een temperatuur gestuurde vacuümschakelaar) en alleen tijdens belasten van de motor (vandaar de aansluiting aan de gasklep).
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6130
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: problemen met stationer lopen warme motor

Berichtdoor angel » 12 okt 2018, 07:57

bedankt voor de info ik ga er in het weekend mee aan de gang.
angel
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 24 mei 2017, 20:54
Woonplaats: schijndel noord brabant
Roepnaam: jan
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C3


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten