[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Problemen na een Backfire : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 16:10

Problemen na een Backfire

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Problemen na een Backfire

Berichtdoor Martens383 » 19 dec 2010, 18:16

Hallo,
Gisteren mijn eerste backfire gehad.
De auto start met dit koude weer niet op LPG, dus ik heb hem op benzine warm gereden tot de temperatuur > 80°C aangaf. Toen tijdens het rijden overgezet op LPG, dit ging de laatste tijd al moeizaam, hij was mij al tijdens het overzetten een aantal keren afgeslagen.
Gisteren op het gladde wegdek iets meer gas gegeven, overgeschakeld en een knal.
Het was over en uit met de Benz.
De auto naar huis gesleept, daar bleek de stuwschijf vast te zitten, hij was omhoog gekomen en blokkeerde. Ook was er een klein stukje uit het aluminium huis geslagen. Dit was het draadgat waar de gasverdeler mee vast zit. Het aluminuim stuk heb ik er weer in gelijmd/gekit, de stuwschijf teruggedrukt.
Nu start de auot wel weer op benzine maar wil allleen maar stationair draaien. Zodra ik gas geef komt de eco meter klem in het rood te staan en smoort de motor. Ik las in het forum dat de oorzaak waarschijnlijk een kromme stuwschijf is, mijn vraag is kan dit ook iets anders zijn? Verder vond ik de rubberring onder het luchtfilter er raar tussen zitten. Heeft iemand een tekening of foto hoe deze ring gemonteerd moet worden?

Alvast bedankt vanuit een steenkoud Valthermond,
Harry
Martens383

Re: Problemen na een Backfire

Berichtdoor Dennis K » 19 dec 2010, 19:41

heey Harry,

moet je eens zoeken op backfire, hier is veel over geschreven en dacht dat ik laatst nog een gelijk probleem heb gelezen op dit forum!
Anders ga eens voor de afstelling enz. naar de Poel LPG in emmen, mooi dichtbij huis!
Die jongen heet Michel en heeft er veel verstand van en doet het met liefde zeg maar!
Hij heeft zelf nog 2 hele mooie gerestaureerde Benzen staan.

Groeten uit ook al een heel koud Zwartemeer!!
Ik zeg maar zo een man is niet van stro!
Dennis K
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Rik » 19 dec 2010, 20:16

Je hebt vast en zeker een vacuüm probleem en je afstelling is van slag. Dus vacuümlek opzoeken, en proberen te starten. Dan ZSM naar de gasboer om af te stellen.

Je schijf zal denk ik ook vervangen moeten worden.
Succes.
500SEL
Rik
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Douwe » 20 dec 2010, 21:25

vervang je stuwschijf dan ook gelijk voor een zo genoemde telefoonschijf met een rubberen afdichting
dan ben je ook klaar voor een volgende backfire enhoef je dan messchien geen nieuwe schij meer
en heb je mogelijk minder schade
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Keer terug naar LPG Specifiek