Hallo,
Gisteren mijn eerste backfire gehad.
De auto start met dit koude weer niet op LPG, dus ik heb hem op benzine warm gereden tot de temperatuur > 80°C aangaf. Toen tijdens het rijden overgezet op LPG, dit ging de laatste tijd al moeizaam, hij was mij al tijdens het overzetten een aantal keren afgeslagen.
Gisteren op het gladde wegdek iets meer gas gegeven, overgeschakeld en een knal.
Het was over en uit met de Benz.
De auto naar huis gesleept, daar bleek de stuwschijf vast te zitten, hij was omhoog gekomen en blokkeerde. Ook was er een klein stukje uit het aluminium huis geslagen. Dit was het draadgat waar de gasverdeler mee vast zit. Het aluminuim stuk heb ik er weer in gelijmd/gekit, de stuwschijf teruggedrukt.
Nu start de auot wel weer op benzine maar wil allleen maar stationair draaien. Zodra ik gas geef komt de eco meter klem in het rood te staan en smoort de motor. Ik las in het forum dat de oorzaak waarschijnlijk een kromme stuwschijf is, mijn vraag is kan dit ook iets anders zijn? Verder vond ik de rubberring onder het luchtfilter er raar tussen zitten. Heeft iemand een tekening of foto hoe deze ring gemonteerd moet worden?
Alvast bedankt vanuit een steenkoud Valthermond,
Harry