w126-1 (3).jpgBeste Forumleden,
Ik ben pas opnieuw lid geworden, omdat ik mijn inlog kwijt was. In 2015 schreef ik onderstaande kennismaking. Nu 8 jaar later zijn mijn W126 en ik nog steeds bij elkaar, maar ik moet wel zeggen de tand des tijds ook ons weet te vinden...
De kilometerstand is inmiddels ruim 140 dkm, dus echt hard gaat het niet, maar ik heb er wel veel plezier van.
Afgelopen tijd best wat onderhoud gehad, en de doelstelling uit 2015 om de auto in goede staat te houden, lukt redelijk. Wat is er afgelopen jaren gedaan, naast regulier onderhoud:
- het is een handbak, dus heeft ie een koppelingspedaal. Deze is een aantal jaar geleden afgebroken, dus deze is vernieuwd (was niet makkelijk er een te vinden overigens, kwam van een sloop in Duitsland).
- rotor, en verdelerkap, bougies en kabels
- achterkant onder het achterraam was aan het roesten, dus vervangen
- roest onderkant deuren, achter spatboard
- middendemper uitlaat
- stoelvering vernieuwd
- vacuĆ¼mpomp deurvergrendeling
- Benzine leiding, pomp, enz,
- Remmen, leidingen enz.
- lampjes op middenconsool en dashboard
- Electrische Hirschman
- Onlangs een aantal vaccuum slangen (waren gescheurd), rotor, en verdelerkap, bougies en kabels, en bobine
en een nieuwe retro look autoradio.
Technisch staat hij er redelijk goed bij, optisch niet perfect, maar toonbaar.
Met veel plezier ben ik af en toe op het forum, zeker ook als kennisbank als er eens iets mee is. Wat een informatie-schat.
Hartelijke groet,
Rob
Onderstaand mijn 'oude' introductie uit 2015:
Net lid geworden van de W126 club. Leuk en bedankt!
Mijn naam is Rob, 42 ,en ik woon aan de kust. Sinds 2006 ben ik in bezit van een metallic grijze 300SE uit 1986, met handbak. Best getwijfeld of ik een W126 met handbak zou aanschaffen, maar omdat ik bijna alleen maar in auto's met een handbak rijd, (hoef je niet na te denken), en de Benz in een top staat was en ook goed betaalbaar, toch besloten deze aan te schaffen.
En geen spijt. Ik heb hem gekocht met 103 duizend kilometer op de teller, historie bekend. Inmiddels staat er pas 130 duizend op de teller en deze kilometers worden met name in de weekenden gemaakt. Veel korte stukjes helaas, maar soms ook gelukkig wat langere afstanden.
Naast de reguliere APK en de beurten, heb ik de er de afgelopen jaren de standaard 15 gaats velgen onder gezet (er zaten wieldoppen onder), een achterbank met hoofdsteunen en de speakers achter gemonteerd. Ook heb ik het Zebrano hout en het linker binnendeurpaneel vervangen en recent ter vervanging een stoelhoes (zwart stof) op Ebay gekocht om t.z.t de bestuurdersstoelstof te vervangen. Deze is wat dunner aan het worden op de zitting.
Niet echt problemen gehad afgelopen 9 jaar; een kapotte koudstart relais en een rechter achterdeur die niet meer dicht ging. En problemen met de achterklep. Deze ging niet meer open, maar dat kwam doordat ik de garagesleutel gebruikte... Dankzij internet (volgens mij dit forum) kwam ik daarachter..
Mijn doel is om de auto in goede staat te houden en er veel plezier aan te beleven. Beide lukt goed: Plezier elke dag dat ik erin stap, en de goede staat lukt ook nog: laatst kreeg ik nog een duimpje van een zeer fraaie W124!
Met groet,
Rob