[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
rokende motor : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 27 apr 2024, 15:51

rokende motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

rokende motor

Berichtdoor madmax43 » 20 sep 2009, 19:28

Hallo,

Misschien dat een van jullie me kan helpen.
Ik heb een 500SEC uit 1983 en daar is 2 jaar geleden een andere motor in gekomen, omdat bij de eerste de distributieketting is versprongen.
Andere motor gekocht en gelijk de ketting laten vervangen. ;)
Zo nu en dan maar de laatste tijd steeds vaker begint de motor verschrikkelijk te roken.
Hij doet dit bij zo'n 50 graden, daarvoor rookt hij niet en als hij op bedrijfs temp is gekomen is het roken ook helemaal verdwenen.
Ik zit zelf te denken dat ik bij een van de zuigers de veren vast heb zitten, of dat de schraapveren vast zitten.
Ik rij trouwens op LPG.
De compressie heb ik nog niet gemeten, maar omdat ik koud geen problemen heb denk ik ook niet dat dit wat uithaalt.
Het gekke is dat hij niet altijd rookt, maar zeg maar 1x per week.
Ik heb er ook al een middel van Wynns ingegooid die het olie verlies moet verminderen, maar dit helpt ook niet.
Weet niet wat ik doen moet, heb ook geen zin om er weer een andere motor in te zetten.
Of ik moet er een 560 motor met 300 pk voor kunnen krijgen, maar er is me verteld dat dit niet past in mijn type.
Misschien dat er hier ook iemand is die weet waarom dat niet kan?
Laat jullie suggestie's maar eens horen.

m.v.g Max
Avatar gebruiker
madmax43
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 20 sep 2009, 19:04
Woonplaats: Enschede
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re:rokende motor

Berichtdoor Vlieger » 20 sep 2009, 20:53

Is het blauwe of witte rook? Dat maakt al een duidelijk verschil in het probleem.
De compressie (laten) meten is een eenvoudige manier van diagnose stellen.
Mogelijk dat een of enkele cilinders minder compressie hebben dan de rest.
Dit kan leiden tot roken bij het op temperatuur komen van de motor.
Heeft een van de cilinders minder compressie dan is snel vast te stellen of het aan de zuigerveren of aan de kleppen ligt.
Wynns helpt in dit geval niet. Je kan de motor laten spoelen met FORTE dan komen alle zuigerveren en inwendige motoraanslag los.
Als het de kleppen zijn, dan eerst de kleppen stellen. Help dat niet, dan is er een of meerdere verbrand.

Een 560 motor plaatsen is geen optie. Dan moet je feitelijk ook de cardan verwisselen i.v.m. de afwijkende overbrenging-verhoudingen.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re:rokende motor

Berichtdoor madmax43 » 20 sep 2009, 22:26

Het is blauwe rook, als hij het doet dan zie je niets meer door je achteruitkijk spiegel.
Mijn oliepijl is ook het enige wat zakt, mijn koelvloeistof blijft mooi op peil.
rij je gewoon door, dan stopt hij ook snel met roken en is er niets meer aan de hand.
Het is alleen super vervelend door de mensen die achter mij rijden.
Als de motor koud is rookt hij ook niet, dan zal ik een compressie test moeten doen als de motor op 50 graden is.
Zal dit eerst wel eens proberen.
dank je wel voor je reactie

groeten Max
Avatar gebruiker
madmax43
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 20 sep 2009, 19:04
Woonplaats: Enschede
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re:rokende motor

Berichtdoor ttheott » 04 okt 2009, 14:22

Had hetzelfde.
Ben kleprubbers gaan vervangen.
Kwam er toen achter dat een klep geleider los zat.
Dus moest ik een cilinderkop demonteren om dit te laten repareren.
Ben nu de handel in elkaar aan het zetten.
Avatar gebruiker
ttheott
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 24 dec 2008, 03:16
Woonplaats: Schinveld
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Re:rokende motor

Berichtdoor Rene500SEC » 04 okt 2009, 15:53

560 erin???

Gaat niet zo makkelijk als je het zo zegt.

83 is type 1 560 type 2

Is wel te doen....

Buiten de andere motor met bak,moet je het complete onstekings en injectie type 2 inbouwen.

Ook de sportstand schakelaar ect moet werken dus zal je de complete kabelboom in moeten bouwen.

Als je dat gedaan hebt,andere luchtfilterhuis,benzinepomp(zitten er maar liefs 2 op) en last but not least de cardan.

Dit is tricky omdat de cardanklok aan 2 beugels vast zit en de 500 maar 1.

Als je dit allemaal gedaan hebt,heb je wel 300PK ipv 232pk hoeveel je daadwerkelijk vooruit gaat?

Hij loopt wat rustiger in de toeren en hebt meer koppel onderin,maar qua snelheid valt het tegen.

het 560 blok is n.l. heel wat zwaarder als een 500 type 1.

Dus al met al een hoop gezeik om weinig.


Mijn advies gewoon 500 laten.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten