W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 aug 2019, 05:59

Rust converter Super

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Rust converter Super

Berichtdoor 126 » 07 feb 2016, 09:30

Hallo
Ik heb het volgende gevonden op internet.
Wat zijn hier de ervaringen mee?\Of wie heeft dit al eens gebruikt?
http://www.vecom.nl/productbladen/RustC ... rlands.pdf


RUST CONVERTER SUPER
ROESTOMVORMER VOOR GEBRUIK ALS
VOORBEHANDELING OP GEROESTE STALEN
OPPERVLAKKEN
* Stopt het corrosie proces.
* Door een volledige chemische passivatie van het oppervlak is het een prima
basislaag voor een volgend coating systeem.
* Geeft een in water onoplosbare hydrofobe film.
* Is niet giftig, niet schadelijk, niet
brandbaar en de uitgeharde laag is
vlamdovend.
* Slechts minimale voorbehandeling van
het oppervlak noodzakelijk. Ontvetten,
verwijderen van loszittende roestschilfers etc. met een staalborstel of
schuurpapier.
* Kan ook gebruikt worden op natte roestige oppervlakken.
* Geeft een lange termijn corrosiebescherming en is daardoor economisch in
gebruik.
* Wordt gebruikt als voorbehandeling voor de meeste lak en coating systemen,
alkydhars en gemodificeerde alkydharssystemen, chloorrubber-, epoxy-,
polyurethaan-, vinyl- en nieuwe waterbasis laksystemen.
TOEPASSING
RUST CONVERTER SUPER wordt gebruikt ter
behandeling van gecorrodeerde oppervlakken.
Tevens is het mogelijk dit middel te gebruiken als
passiveermiddel na zandstralen. Na de zeer
snelle reactie met de ijzeroxiden ontstaat er een
blauw-zwarte inerte laag (metallo-organisch
complex). Deze inerte laag bevordert de adhesie
van volgende verf/coating systemen in belangrijke
mate, zodat een goede hechting verzekerd is.
RUST CONVERTER SUPER kan zeer eenvoudig
opgebracht worden met kwast, roller of
spuitapparatuur. Met 1 liter kan ca. 20 m
2
oppervlak behandeld worden. De reactietijd
bedraagt slechts 3 uur.
GEBRUIKSAANWIJZING
Verwijder olie- en vetvervuilingen met een
geschikt ontvettingsmiddel. Gebruik voor
zwaardere minerale vervuilingen bijv. QUICK
SPLIT CLEANER. Verwijder loszittende
roestschilfers met een staalborstel of
schuurpapier. Het is mogelijk dat het roest
opgeloste zouten bevat. Deze moeten eerst d.m.v
wassen met veel water verwijderd worden
voordat RUST CONVERTER SUPER gebruikt
mag worden. RUST CONVERTER SUPER is,
zoals deze wordt geleverd, klaar voor gebruik.
Eén behandeling waardoor een dunne laag wordt
verkregen is voldoende. Het te behandelen
oppervlak hoeft niet droog te zijn. RUST
CONVERTER SUPER kan eenvoudig opgebracht
worden met kwast, roller of spuitapparatuur.
De gegevens over onze producten zijn geheel vrijblijvend. Daar
de toepassing buiten onze controle staat, kunnen wij voor de
resultaten geen verantwoording nemen.
(maart 2007)
Specialists in Maintenance & Surface Treatment
Contactgegevens:
zie http://www.vecom-
group.com/Nederlands
RUST CONVERTER SUPER (vervolg)
Reactietijd is minimaal 3 uur: lak en coating-
systemen kunnen niet eerder opgebracht worden.
RUST CONVERTER SUPER is geen verf. De
met RUST CONVERTER SUPER behandelde
oppervlakken moeten beschermd worden met
een geschikte lak of coating systeem bij voorkeur
binnen 48 uur.
Waarschuwing:
RUST CONVERTER SUPER mag niet
opgebracht worden op oppervlakken die warmer
zijn dan 40
°
C, zoals bijvoorbeeld het dek in
zonnige tropische gebieden. Deze plaatsen
kunnen alleen behandeld worden wanneer het
dek is afgekoeld ('s avonds).
EIGENSCHAPPEN
RUST CONVERTER SUPER bevat waterverdrin-
gende gelerende polymeren. RUST
CONVERTER SUPER bevat geen fosforzuur.
Uiterlijk ziet het eruit als een melkachtige
witgekleurde vloeistof.
Dichtheid (20
°
C) : 1,0
Viscositeit :
15
cPs
Vlampunt :
geen
pH
: 1,6
Stabiliteit
: meer dan 1 jaar, in
gesloten verpakking
AARD VAN DE GEVAREN EN
VEILIGHEIDSAANBEVELINGEN
Zie het veiligheidsblad.
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 868
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron