W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 20 jun 2019, 00:12

schakelaar rijhoogte

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderators: Neerven, Bram Jansen

schakelaar rijhoogte

Berichtdoor ArieSEC » 05 jan 2015, 14:22

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... vBIf7ASVhV
Heeft iemand deze schakelaar misschien voor mij? (bedoel de rechtse in de foto)
Of deze maar weet niet of deze wel 3 standen heeft zeg maar,
http://5komma6.mercedes-benz-passion.co ... halter.jpg
Zoek ook nog een schakelaar voor de antenne.
Avatar gebruiker
ArieSEC
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 17 maart 2012, 18:20
Woonplaats: Prov. Gelderland
Roepnaam: Arjan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hymer 602/35 (660s) LPG 1980


Re: schakelaar rijhoogte

Berichtdoor JesperTichelaar » 05 jan 2015, 15:00

Die eerste schakelaar heb ik nog nooit in een W126 gezien... Je maakt me wel nieuwsgierig waar dit nou wel van is!
Die tweede schakelaar, die je uit kunt trekken, is wel voor de 126.
Avatar gebruiker
JesperTichelaar
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 14 feb 2014, 19:14
Woonplaats: Prov. Friesland
Roepnaam: Jesper
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Oldsmobile 98 Custom Cruiser 1941
BMW E46 323Ci 1999
Zundapp CS50 Super 1971
Jawa 634-5 1977
Solex OTO


Re: schakelaar rijhoogte

Berichtdoor Leeflang » 05 jan 2015, 15:20

http://5komma6.mercedes-benz-passion.com/fahrprogrammschalter-c-klasse-w205-agility-select/ schreef:[...] im ersten Baby-Benz, dem Mercedes 190 in Form des Sportmercedes Typ 190E 2.3-16.
Hier gab es gegen Aufpreis die SA Code 48/9 Niveaueinstellung und -regulierung an Vorder- und Hinterachse. Hier konnte mittels Schalter das Fahrzeug sowohl angehoben als auch abgesenkt werden, manuell gesteuert aber dadurch jeweils mit den verbundenen Vorteilen.
Absenken bedeutete ein agileres Fahrwerk, niedrigerer Schwerpunkt, weniger Luftwiderstand und daraus resultierend höhere Endgeschwindigkeit und/oder niedrigerer Kraftstoffverbrauch.
Anheben verhalf zu besserer Befahrbarkeit von Schlecht-Wege-Strecken oder in Waschanlagen und Parkhäusern die Manövrierbarkeit des Fahrzeugs beizubehalten ohne aufzusetzen. [...]

Voor het beïnvloeden van de rijhoogte van een 190 dus.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6247
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: schakelaar rijhoogte

Berichtdoor ArieSEC » 05 jan 2015, 17:00

JesperTichelaar schreef:Die eerste schakelaar heb ik nog nooit in een W126 gezien... Je maakt me wel nieuwsgierig waar dit nou wel van is!
Die tweede schakelaar, die je uit kunt trekken, is wel voor de 126.


Bedoel ook van de 2e foto die rechtse schakelaar!
Die uittrekknop wil ik er niet eens in hebben!(neem ik nog eerder een trekschakelaar zoals je die thuis in de slaapkamer nog wel eens tegenkomt :P
Avatar gebruiker
ArieSEC
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 17 maart 2012, 18:20
Woonplaats: Prov. Gelderland
Roepnaam: Arjan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hymer 602/35 (660s) LPG 1980


Re: schakelaar rijhoogte

Berichtdoor ArieSEC » 05 jan 2015, 17:02

Leeflang schreef:
http://5komma6.mercedes-benz-passion.com/fahrprogrammschalter-c-klasse-w205-agility-select/ schreef:[...] im ersten Baby-Benz, dem Mercedes 190 in Form des Sportmercedes Typ 190E 2.3-16.
Hier gab es gegen Aufpreis die SA Code 48/9 Niveaueinstellung und -regulierung an Vorder- und Hinterachse. Hier konnte mittels Schalter das Fahrzeug sowohl angehoben als auch abgesenkt werden, manuell gesteuert aber dadurch jeweils mit den verbundenen Vorteilen.
Absenken bedeutete ein agileres Fahrwerk, niedrigerer Schwerpunkt, weniger Luftwiderstand und daraus resultierend höhere Endgeschwindigkeit und/oder niedrigerer Kraftstoffverbrauch.
Anheben verhalf zu besserer Befahrbarkeit von Schlecht-Wege-Strecken oder in Waschanlagen und Parkhäusern die Manövrierbarkeit des Fahrzeugs beizubehalten ohne aufzusetzen. [...]

Voor het beïnvloeden van de rijhoogte van een 190 dus.


hmm eens ff buurten op het andere forum dus, dank je wel voor de tip!!! :woohoo: :clap: :clap: :clap:
Avatar gebruiker
ArieSEC
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 17 maart 2012, 18:20
Woonplaats: Prov. Gelderland
Roepnaam: Arjan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hymer 602/35 (660s) LPG 1980


Re: schakelaar rijhoogte

Berichtdoor Leeflang » 05 jan 2015, 19:25

Het nummer is 2018201610 (niet meer nieuw leverbaar).
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6247
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: schakelaar rijhoogte

Berichtdoor ArieSEC » 05 jan 2015, 19:38

Leeflang schreef:Het nummer is 2018201610 (niet meer nieuw leverbaar).


:whistle: :handgestures-thumbupleft:
Avatar gebruiker
ArieSEC
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 17 maart 2012, 18:20
Woonplaats: Prov. Gelderland
Roepnaam: Arjan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hymer 602/35 (660s) LPG 1980


Re: schakelaar rijhoogte

Berichtdoor ElGriffo » 06 jan 2015, 00:44

Dacht al kan niet van een 126 zijn .

De regeling gaat bij de 126 dus mechanisch. Je moet een klep op het reservoir omzetten wat geheel mechanisch
gaat
ElGriffo
 


Re: schakelaar rijhoogte

Berichtdoor 560snel » 06 jan 2015, 11:55

die op de tweede foto is wel van de 126, is om de hardheid van de schokbrekers in te stellen bij hpf.(die met de schokbreker erop)
zijn allebei de knoppen goed ? want er zit nogal verschil in de twee knoppen denk ik?
Avatar gebruiker
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 942
Geregistreerd: 17 jan 2011, 22:11
Woonplaats: In een mooie stad achter de duinen
Roepnaam: Iggy
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Renault Trafic 2.5DCi
W201 190E 2.6 sportline
W107 450SL
W107 560SL
Kymco People S 200i
zundapp ks 175


Re: schakelaar rijhoogte

Berichtdoor ArieSEC » 06 jan 2015, 12:32

als ze maar 3 standen hebben vind ik het prima!
Als ik niets vind ga ik zelf een andere schakelaar beschilderen of zo!
:cheer:
Avatar gebruiker
ArieSEC
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 17 maart 2012, 18:20
Woonplaats: Prov. Gelderland
Roepnaam: Arjan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hymer 602/35 (660s) LPG 1980


Re: schakelaar rijhoogte

Berichtdoor 560snel » 06 jan 2015, 12:58

die onderste met de schokbreker heeft maar twee standen.
als je een gewone airco hebt zit er wel een schakelaar met drie standen, alleen staat er dan een sterretje op ipv de vering/schokbreker.
Avatar gebruiker
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 942
Geregistreerd: 17 jan 2011, 22:11
Woonplaats: In een mooie stad achter de duinen
Roepnaam: Iggy
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Renault Trafic 2.5DCi
W201 190E 2.6 sportline
W107 450SL
W107 560SL
Kymco People S 200i
zundapp ks 175


Keer terug naar Interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten