[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
slecht koud starten + vage flashlube +foto : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 05 mei 2024, 05:26

slecht koud starten + vage flashlube +foto

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

slecht koud starten + vage flashlube +foto

Berichtdoor JasonNL » 15 okt 2011, 17:42

Hallo,
Wat mij opviel is dat als ik mijn 500SEC op LPG start.
Hij goed aanslaat maar als hij dan aanslaat weer gelijk uitvalt. Als ik heb daarna weer start loopt hij wel gelijk. heb al geprobeerd door paar keer contact aan en uit te zetten maar dat maakt niet uit.

Zou het misschien komen dat hij niet op benzine start maar gelijk op LPG probeert te starten?
Of misschien slechte benzine/filter ( 98 moet erin toch?! ). of zou hij gewoon iets meer benzine moeten hebben?

En zag dat er een flashlub systeempje opzit maar volgens mij werkt die niet.
Mijn vraag is heeft dit systeempje nut op een 500SEC van 1982?
De 2de foto zie je waar het slangetje van het reservoir uitkomt op een T-stukje vlak bij de ontsteking maar op een vacuüm, dat gele slangetje gaat naar een ander volgens mij een elektrischvaccuum?? ( zie 1de foto )
Lijkt mij dat dat niet helaal klopt waar hoort dat gele slangetje uit te komen?




M.v.g
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
JasonNL
 


Re: slecht koud starten + vage flashlube +foto

Berichtdoor Douwe » 23 okt 2011, 16:38

flash lube heeft geen zin op een 8 cilinder (enkele uitzonderingen daar gelaten)
want de meeste W126 8 cilinders hebben geharde kleppen
en is het dus een onnodige kostbare uitgave
dus flashlube eruit en slang weer herstellen

en wat beterft het starten een klein beetje het gas pendaal intrappen geeft al een betere start
wel het gas pendaal vast houden
mijn 380 start ook op LPG en dat is geen enkel probleem
wel heb ik het zelfde als wat jij hebt als ik start zonder het gaspendaal in te trappen
dan slaat ook mijn motor aan en daarna weer uit
trap ik voor het starten en op contact zetten het gaspendaal iets in
en hou dit ingetrapt tijdens het starten dan slaat mijn motor in 1 klap aan en blijft goed lopen

er gaan verhalen de ronde dat gas geven bij het starten slecht zou zijn
ik heb al eens gevraagd om dit technich te onderbouwen
helaas blijft dan elke reactie uit

wel mijn manier van starten kan ik onderbouwen en begrijpelijk maken voor een ieder

zo als je weet is wanneer je geen gas geeft de lmm schijf gesloten
en onder de lmm schijf zit weer een mengruimte om het zo maar te noemen
tussen de mengruimte en het inlaatspruitstuk zit de gas geef klep om het zomaar te noemen
als je de wagen op contact zet word er een vooruitstuwing van het LPG gegeven
wat zich ophoopt boven de lmm schijf en in het luchtfilter
als je dus nu start zonder gas te geven zal de motor eerst een vacuüm op moeten bouwen door de gas geef klep om daarna de lmm open te trekken en het LPG naar binnen te zuigen
dit kost dus enkele slagen van de motor voor dat het LPG dan bij de cilinders is aan gekomen
vandaar dat je dus veel langer moet starten op deze manier

als je dus eerst je gaspendaal wat indrukt dan hem op contact zet even 3 SEC wacht LPG word vooruit gestuwt
dan van contact weer op contact en door starten
heeft de motor minder weerstand en zal de lmm eerder openen en het LPG naar binnen zuigen waardoor de motor binnen een slag aanslaat

hoe deze manier tot backfire zou kunnen leiden is mij een raadsel
want LPG door dichte kleppen aanzuigen geeft veel weerstand
en geeft in mijn ogen een grotere kans op explosie op plaatsen waar je het niet wilt :D
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: slecht koud starten + vage flashlube +foto

Berichtdoor GuusT » 23 okt 2011, 16:46

Je hebt wel een klein beetje gelijk hoor Douwe , maar ga aub niet met het gas spelen , dus in en uit trappen zoals je dat wel eens met een benzine motor moet doen want dan bouw je wel degelijk een hoeveelheid LPG op in je spruitstuk , dat spruitstuk van de 126 heeft eigenlijk een enorm volume en eenmaal vol met LPG krijg je gegarandeerd een bachfire.
Dus heel klein beetje , met de nadruk op heel klein beetje en dan de auto ook zo laten lopen en niet proberen met in en uit duwen van je gas de motor op toeren te jagen, daar gaat het mee mis.

GuusT
Avatar gebruiker
GuusT
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 862
Geregistreerd: 25 nov 2009, 22:32
Woonplaats: Rotterdam
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: slecht koud starten + vage flashlube +foto

Berichtdoor Douwe » 23 okt 2011, 16:49

jij bedoelt pompent gas geven tijdens het starten guus
dat is inderdaad uit den boze bij LPG :D :D :D
pendaal iets intrappen en ingetrapt houden tot de motor aanslaat dan los laten
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: slecht koud starten + vage flashlube +foto

Berichtdoor Jeroen500SEC » 25 dec 2011, 15:26

Ik heb mij wel eens laten vertellen dat dit te maken heeft met de kettingspanner die op olie druk werkt.
En inderdaad niet met je gaspedaal spellen als je auto op LPG loopt.
backfire met als gevolg vacuüm slangen los of erger een flink verbogen luchtfilter.

Greetz Jeroen 500SEC
Jeroen500SEC
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 241
Geregistreerd: 10 mei 2010, 23:48
Woonplaats: Tuk
Roepnaam:
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast