flash lube heeft geen zin op een 8 cilinder (enkele uitzonderingen daar gelaten)
want de meeste W126 8 cilinders hebben geharde kleppen
en is het dus een onnodige kostbare uitgave
dus flashlube eruit en slang weer herstellen
en wat beterft het starten een klein beetje het gas pendaal intrappen geeft al een betere start
wel het gas pendaal vast houden
mijn 380 start ook op LPG en dat is geen enkel probleem
wel heb ik het zelfde als wat jij hebt als ik start zonder het gaspendaal in te trappen
dan slaat ook mijn motor aan en daarna weer uit
trap ik voor het starten en op contact zetten het gaspendaal iets in
en hou dit ingetrapt tijdens het starten dan slaat mijn motor in 1 klap aan en blijft goed lopen
er gaan verhalen de ronde dat gas geven bij het starten slecht zou zijn
ik heb al eens gevraagd om dit technich te onderbouwen
helaas blijft dan elke reactie uit
wel mijn manier van starten kan ik onderbouwen en begrijpelijk maken voor een ieder
zo als je weet is wanneer je geen gas geeft de lmm schijf gesloten
en onder de lmm schijf zit weer een mengruimte om het zo maar te noemen
tussen de mengruimte en het inlaatspruitstuk zit de gas geef klep om het zomaar te noemen
als je de wagen op contact zet word er een vooruitstuwing van het LPG gegeven
wat zich ophoopt boven de lmm schijf en in het luchtfilter
als je dus nu start zonder gas te geven zal de motor eerst een vacuüm op moeten bouwen door de gas geef klep om daarna de lmm open te trekken en het LPG naar binnen te zuigen
dit kost dus enkele slagen van de motor voor dat het LPG dan bij de cilinders is aan gekomen
vandaar dat je dus veel langer moet starten op deze manier
als je dus eerst je gaspendaal wat indrukt dan hem op contact zet even 3 SEC wacht LPG word vooruit gestuwt
dan van contact weer op contact en door starten
heeft de motor minder weerstand en zal de lmm eerder openen en het LPG naar binnen zuigen waardoor de motor binnen een slag aanslaat
hoe deze manier tot backfire zou kunnen leiden is mij een raadsel
want LPG door dichte kleppen aanzuigen geeft veel weerstand
en geeft in mijn ogen een grotere kans op explosie op plaatsen waar je het niet wilt