Het is nu 22 feb 2019, 17:49
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Moderators: Neerven, Bram Jansen
door WPloeg » 27 apr 2018, 09:53
is een type 2 spinnekop voor een 8 cilinder te reviseren?ik lees hier verschilende verhalen over.
ik zie op internet dat er wat bedrijven zijn die ze kunnen testen en evt. ook kunnen repareren.
ik vertrouw mijn spinnekop niet helemaal maar wil graag geen gebruikte.
wie heeft hier ervaring mee.
-
WPloeg
- Expert Boarder

-
- Berichten: 119
- Geregistreerd: 01 dec 2011, 19:43
- Woonplaats: Groningen
- Roepnaam: Wietse
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: W116,280S
door DavevandeLoo » 27 apr 2018, 15:50
Ik heb op het moment 2 spinnenkoppen bij 2 revisiebedrijven liggen. Een in Duitsland en een in Nederland. De kosten bij het nederlandse bedrijf zijn 300,- ex btw
-
DavevandeLoo
- Silver Boarder

-
- Berichten: 245
- Geregistreerd: 25 apr 2014, 20:08
- Woonplaats: Prov. Limburg
- Roepnaam: Dave
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
door BenzHans2 » 27 apr 2018, 15:57
Ik ben benieuwd hoe deze terugkomen.
Zijn al meerdere mensen voor je geweest en alle projecten zijn mislukt.
Ik heb via een Nederlands garagebedrijf contact met de ontwikkelaar van dit Boschsysteem. Die roept al jaren dat de EHA en de spinnekop af fabriek op elkaar ongeregeld worden. Het vervangen of reviseren van 1 van beide heeft dus veel invloed en kan eigenlijk niet maarzo uitgevoerd worden.
Een pakking of rubber vervangen is natuurlijk niet de kunst. Het uiteindelijk ontregelen is dus de belangrijkste actie. Advies van dhr Claus is dan ook dat je een komplete set gebruikt bij vervanging van bovengenoemde onderdelen
-

BenzHans2
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 3565
- Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
- Woonplaats: De Glind
- Roepnaam: Hans
- Type wagen: 560SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: Volvo V70 2.5 diesel
Dodge Durango 5.2 HEMI
-
door DavevandeLoo » 27 apr 2018, 21:02
De spinnenkop die in duitsland gereviseerd is is ook alleens gereviseerd en was niet goed. Daarom ligt hij nu weer bij hen. Ze reviseren met garantie dus ik ben benieuwd.
Heb in duitsland toen 600 euro betaald voor de revisie.
-
DavevandeLoo
- Silver Boarder

-
- Berichten: 245
- Geregistreerd: 25 apr 2014, 20:08
- Woonplaats: Prov. Limburg
- Roepnaam: Dave
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
door WPloeg » 28 apr 2018, 07:14
ben nieuwsgierig naar het resultaat Dave,laat het even weten.
-
WPloeg
- Expert Boarder

-
- Berichten: 119
- Geregistreerd: 01 dec 2011, 19:43
- Woonplaats: Groningen
- Roepnaam: Wietse
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: W116,280S
door DavevandeLoo » 28 apr 2018, 11:36
Als het is gelukt is heb ik ook een spinnekop met nummer 018 achteraan over voor de geintreseerde.
-
DavevandeLoo
- Silver Boarder

-
- Berichten: 245
- Geregistreerd: 25 apr 2014, 20:08
- Woonplaats: Prov. Limburg
- Roepnaam: Dave
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
Keer terug naar Techniek
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten