[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Startmotor en tandwiel : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 18 apr 2024, 20:00

Startmotor en tandwiel

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Startmotor en tandwiel

Berichtdoor ROYalty » 04 feb 2009, 00:42

Auto:
Mercedes 280SE W126 uit 1980. 230.000 kilometers

Probleem:
De overbrenging van de startmotor via een tandwiel naar de motor gaat niet soepel. Het tandwiel is namelijk los aan het laten. Een monteur zei dat dit probleem binnen 3 jaar verholpen moet worden. De afgelopen dagen met het koude weer was het probleem goed te merken. Dan wil de wagen moeilijk starten. Mijn specifieke vraag: is dit een duur grapje om dit te laten doen, ik heb namelijk geen enkele ervaring met het sleutelen aan een auto. Slechts met het kijken naar Mercedesmotoren op de RAI ;) , maar die zitten allemaal verborgen onder een grote plaat plastic tegenwoordig.

By the way: Heeft dit tandwiel een directe relatie met de distributieketting, ketting-geleiders, en -spanners? Ik heb van dit forum begrepen dat deze 3 dingen, de nodige negatieve ervaringen kunnen opleveren. Daar komt bij dat deze 3 aan vervanging toe zijn na ongeveer 200.000 kilometer.


Achtergrond informatie (eerste bericht):
Hello, I'm Roy and I'm an addict (In koor: "Hello Roy" ).
Serieus: Ik ben Roy, 21 en student in Maastricht en sta op het punt om een Mercedes 280SE van een vriend te kopen (waarschijnlijk deze maand). Het is natuurlijk een stuk betrouwbaarder dan het kopen van een auto van een handelaar of een onbekend individu. Ik heb vandaag te horen gekregen wat de Mercedes de afgelopen drie jaar gedurende zijn 'ownership' voor een problemen heeft gehad. De jongen had van een monteur te horen gekregen dat het bovenstaande probleem binnen 3 jaar verholpen moest worden. Destijds is er 4.000 euro voor de aanschaf van de auto betaald. Er zijn enkele problemen opgelost (zie opsomming beneden) + ik hoef geen moeite te doen om er eentje uit Duitsland te halen. Maar daar staat tegenover dat er wel wat meer kilometers op de teller staan en dat hij geen zoekwerk hoeft te verrichten voor het vinden van een koper. Ik ben dus van plan om hem tussen de 4.000 en 4.500 euros te betalen. Wat vinden jullie hiervan? een redelijke prijs?

Andere problemen die door hem verholpen zijn:
1) Remmen die vastzaten. Oorzaak: het niet gebruiken van de auto. De Duitse verkoper destijds had de auto alleen van links naar rechts op zijn erf verplaats.
2) Een cylinder deed niet waar hij voor bedoeld was, bougie ontstak de brandstof niet. Oplossing: bougie-kabels vervangen, problem solved en meer power.
3) Elektisch zonnedak ging na wat spelen niet meer dicht. Oplossing: flexible 'schroef' die in het dak zat schoon gemaakt.
4) Iets met de wiellager achter. Zoals ik gezien heb op dit forum, een bekend probleem waar speciaal gereedschap voor nodig is. Hoe het precies zit weet ik nog niet, dit moet ik nog vragen.
5) Verder is de auto erg probleemvrij. Lees: nadat de problemen die bij aanschaf aanwezig waren verholpen waren, hebben zich geen nieuwe significante problemen aangediend. Tenminste niet dat hij mij heeft verteld, is natuurlijk altijd een kans op het verzwijgen van deze problemen

De auto is een kleine 3 jaar geleden geimporteerd uit Duitsland en het betreft een Mercedes 280SE W126 uit 1980. Had bij importeren rond de 210.000 op de klok en nu iets van 230.000. Mijn probleem: ik ben makkelijk te overtuigen en ik geloof op autotechnisch-gebied bijna alles wat mij verteld wordt. Ik zou graag een aankoopkeuring laten doen. De ANWB levert zoiets, maar volgens mij alleen in Midden-Nederland. Ik zou graag iets willen hebben in Midden-Limburg. Domme vraag: Kun je gewoon bij een (bovag) garage naar binnen gaan en vragen of ze er eventjes naar kunnen kijken?

Zoals jullie misschien merken ben ik de vaktaal van de autotechniek nog niet eigen, maar ik studeer dan ook iets met financien, excuseer. :blush:

In conclusie: ik zou graag jullie mening en tips willen weten over het startmotor-tandwiel probleem en de aanschaf van deze auto in het algemeen.
ROYalty
 


Re:Startmotor en tandwiel

Berichtdoor ROYalty » 04 feb 2009, 01:10

Ja maar ik ben niet zo handig hierin, dus ik vrees toch dat het een uurtje van iemand anders zijn tijd gaat worden.

Maar als het zo'n 'gewoon' probleem is, ben ik alweer gerust gesteld, danku.
ROYalty
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten