[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stationair galopperen op LPG : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 16:00

Stationair galopperen op LPG

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Stationair galopperen op LPG

Berichtdoor Binsbergen » 08 sep 2010, 20:03

Ik zeg maar vast vooraf; de auto moet nog voor de 2e keer afgesteld worden bij de gasboer maar wil toch even kijken of ik het zelf op kan lossen...

Na inbouw van LPG galoppeert de auto stationair op LPG. Op benzine loopt ie wel mooi
LPG stationair ongeveer 600 toeren, benzine ongeveer 700
Bij het afremmen op LPG zakt de toerenteller stapsgewijs en vanaf 900 toeren ineens door naar 400 tot 600 toeren. Meestal pakt de stationairregeling hem net op tijd op en galoppeert de motor tussen 550 en 650 toeren. Minimaal maar wel irritant

Al gedaan;
luchttoevoerslang verwijderd (geen luchtinslag tijdens rijden)
verdamper rijker gezet
gasplunjer buiten werking gesteld

Voorafgaand aan gasinbouw vervangen;
volledige ontstekingsset (bougies, kabels, verdeler, rotor). Allemaal Beru

Maar het enige verschil is dat ie nu niet meer afslaat bij afremmen maar net blijft lopen
Wie heeft de gouden tip, want op benzine gaat alles goed en het kan niet aan de LPG" installatie" liggen. Want hij krijgt voldoende gas toegediend en dat is ook een constante stroom (gemeten, jawel)
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Avatar gebruiker
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1592
Geregistreerd: 28 jul 2010, 09:16
Woonplaats: NW Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair galopperen op LPG

Berichtdoor PetrolM » 08 sep 2010, 21:22

Als je een nieuwe installatie hebt, dan komt het vaak voor dat de verdamper zich nog moet "zetten". Dit hoeft niet altijd, maar komt wel vaak voor.
Het wisselen van stationair toerental, had ik ook. Na zo'n 600 km ben ik terug gegaan en werd e.e.a. opnieuw afgesteld. Loopt sindsdien prima.
(De gas inbouwer had mij van te voren al verteld dat dit kan gebeuren.)

Rob.
Het rijd TOP, met een ster op de KOP!

MY Benz is MY CASTLE!
Avatar gebruiker
PetrolM
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 974
Geregistreerd: 17 aug 2009, 01:57
Woonplaats: St. Willebrord
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re: Stationair galopperen op LPG

Berichtdoor Nicow126 » 09 sep 2010, 12:06

Hoi, ik heb dat ook bij de mijne,stationair toerental van hoog naar laag lijkt soms wel of hij gas bij geeft,de LPG installatie zit er ongeveer 1500km in, ben al 3keer terug geweest voor opnieuw afstellen,ik heb nu zelf de stand van de stelschroeven op de verdamper gemerkt en als ik ze dan een beetje heen en weer stel en de schroeven dan in de originele stand terug zet zo als ze oorspronkelijk stonden dan loopt hij weer een tijdje goed,ik begrijp eigenlijk niet waar dat gedrag door veroorzaakt word, om dat hij ook een tijdje goed stationeer blijft lopen kan het ook niet aan de injectors liggen want dan zou hij altijd zo wisselend moeten lopen, ik heb hem al getest op vacuüm lekken maar geen kunnen vinden,wat ik mij enigszins kan voorstellen is dat het vuil is wat tijdens de productie van de verdamper ontstaat zo als afwerk resten wat nu in de nieuwe verdamper zit.

groet Nick
Avatar gebruiker
Nicow126
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 82
Geregistreerd: 24 jun 2008, 19:10
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair galopperen op LPG

Berichtdoor Binsbergen » 11 sep 2010, 22:01

Hans

Goeie tip
Dacht dat de installatie niet zo makkelijk te rijk kon staan en ben meer bang voor een te zuinig afgestelde installatie
Maar na wat draaien en proberen heb ik hem nu wat zuiniger staan en hij loopt nu als een zonnetje. Hij trekt ook beter en loopt hoger stationair (omgekeerde logica, minder gas maar hoger stationair)
Hoop dat ie zo blijft lopen

Maareh Hans
Ik lees goeie dingen over je koffie (en minder dingen over tosties, maar dat is op te lossen :lol: )
En wilde volgende week zaterdag dan maar eens de beroemde hut bezoeken

Heb eigenlijk volgende zaken die aandacht verdienen:
-Verversen diff-olie (heb je die op voorraad?)
-Verversen bak-olie en filter (heb je hier ook olie voor op voorraad?)
-Volgens mij is mij duoventiel naar de kl... Hij geeft een pompgeluid, smoort dan en klikt uit. En dat herhaalt ie elke 5 seconden. Alleen als de linker temp.regelaar van de min-stand afgaat trouwens. Hij reageert niet op de rechter. Ook branden de indicatielampjes in de aircoschakelaars niet en volgens mij werkt er gewoon niets in het aircosysteem.
Maar ik denk dat jij hier wel weg mee weet

Verder lijkt me jou mening over mijn Deutsche wagen natuurlijk interessant.
En wat rondsnuffelen is altijd leuk

Dus wat zeg je? Haalbare kaart?
Welk tijdstip, indien mogelijk
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Avatar gebruiker
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1592
Geregistreerd: 28 jul 2010, 09:16
Woonplaats: NW Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stationair galopperen op LPG

Berichtdoor Binsbergen » 11 sep 2010, 23:18

Je ziet me zaterdag

We zullen dan de airco eens goed onderzoeken. Want er tikt ook een stuureenheid onder de rechtermat en het heeft ook met de airco te maken

Maar de afstelling:
Op benzine loopt ie fantastisch
Er is absoluut geen vacuümlek of iets met de vacuüm. Alles getest
Alle ontstekingsdelen zijn vervangen door nieuwe Beru spullen. Misschien nog eens kijken naar de elektrodenafstand van de nieuwe bougies.
Enige wat nogmaals getest kan worden is het ontstekingstijdstip
Maar verwacht dat het puur een afstelling van de verdamper was

En heb de test al gedaan om vast te stellen of de injectorrubbers slecht waren. Maar motor reageert absoluut niet op het inspuiten met remmenreiniger. Dus daar verwacht ik ook niets van

Deze week maar gewoon lekker testen of deze afstelling goed blijft
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Avatar gebruiker
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1592
Geregistreerd: 28 jul 2010, 09:16
Woonplaats: NW Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten