[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
stationaire toerental 500SE : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 19 apr 2024, 23:55

stationaire toerental 500SE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

stationaire toerental 500SE

Berichtdoor padre118 » 04 jan 2019, 21:49

Goedenavond.

Sinds kort heb ik een bruine 500SE (zie even voorstellen) uit 1981.

De auto is niet perfect en zal dat ook niet meer worden, maar ik wil hem wel zo goed mogelijk draaiende hebben en alles moet werken, en dan stukje bij beetje pak ik de rest aan.

Wat heb ik er nu aan gedaan:

* nieuwe bougies
* nieuwe injectorrubbers (seals)
* electrische ramen gesmeerd
* moderne radio eruit en een oudere blaupunkt er in gezet
* dakraam rails schoongemaakt en gesmeerd, loopt nu weer soepel.

Wat moet er nog:

* Wissertje rechterkoplamp doet niets
* Trilling met wegrijden in de aandrijflijn (hardy schijven?)
* Stationair toerental met koude motor te hoog
* Cosmetisch (deurkappen spuiten, en 3 plekjes wegwerken)

Mijn vraag gaat over het stationaire toerental.
De Mercedes is uit 1981 en de motor heeft zwarte klepdeksels. Ik denk dat er een andere motor in is gezet. Het motor nummer wat er nu in zit is m117.965 . Toen ik de auto overnam liep hij stationair niet mooi. Bleef 1250 toeren draaien en liep hikkend. Koudstart was tegen de 2000 toeren aan. Na vervangen bougies en nieuwe injector rubbers liep de motor al een stuk beter. De motor liep wel veel te rijk, en de luchtklep bleef constant open staan. Het bleek dat deze er verkeerd om opzat. (top zat naar beneden). Na deze goed gemonteerd te hebben sloeg de auto niet aan. Dus de stationair schroef wat uitgedraaid en toen bleef de auto lopen, maar wel flink roken en stinken naar benzine. Na flink speurwerk uitgevonden dat de mengverhouding ook aan geprutst was. Dat heb ik nu zo afgesteld dat ie nog eerder te arm staat als te rijk. Met als gevolg, warme motor 750 tpm in P, 550 in D. Alleen vind ik dat het toerental koud nog te hoog is. (1500 tpm). Nu lees ik overal over een icv of stationair klep die vervuild zou kunnen zijn. Alleen kan ik deze niet vinden bij mijn motor.

Wie kan mij hiermee helpen?

Groeten Gerben
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
padre118
 


Re: Mercedes 500SE

Berichtdoor padre118 » 04 jan 2019, 23:20

Bedankt Hans,

Ik vond tegen het schutbord achterop de motor het nummer m117965

Wat is het waspotje, het potje met de oranje stip?

Groeten Gerben
padre118
 


Re: Mercedes 500SE

Berichtdoor padre118 » 25 maart 2019, 22:19

Na rondzoeken op internet gevonden dat het de Auxiliairy Air Valve was.
Erafgehaald en stond open. In een pannetje heet water gedaan en hij sloot niet helemaal. Op internet gevonden dat deze klep de neiging heeft langzaam uitelkaar te schuiven en dat dit op telossen is door hem met een tikje van de hamer weer naar beneden te slaan. Het helpt inderdaad. Klep sluit nu goed als het warm is. Stationair schroef moest nu helemaal weer open.
Iemand dit ook wel eens gedaan?


Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
padre118
 


Re: stationaire toerental 500SE

Berichtdoor padre118 » 27 maart 2019, 09:29

Ja zoiets kwam ik ook achter, opbouwdelen zijn van een 450?

Hij loopt nu wel heel mooi stationair, koud max 1200 en dat zakt snel naar 750.


Gr. Gerben

Verstuurd vanaf mijn SM-A530F met Tapatalk
padre118
 


Re: stationaire toerental 500SE

Berichtdoor Vlim » 27 maart 2019, 13:45

Opbouwdelen zijn vermoedelijk grotendeels van de originele motor uit 1981.
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2147
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten