W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 14 nov 2018, 20:48

stotteren W126 420SEL type 2

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

stotteren W126 420SEL type 2

Berichtdoor Mercedes420SEL » 09 jul 2018, 20:58

Allen,

Ik weet het niet meer. Mijn W126 420SEL type blijft maar stotteren. Bij het stationair draaien van de motor schokt die veel. Als ik weg rijd hou de motor ook een beetje in. Als je vervolgens minimaal 50 rijdt dan rij deze normaal en de auto begint weer te stotteren als je weer stopt.

Wat heb ik gedaan sinds eerste keer stotteren en ik heb er nu circa 25 .000 meegereden .

Rotorkap vervangen/ schoon gemaakt
Bougies kabels vervangen
Nieuwe bougies
Nieuwe accu.

Ik weet het niet meer. Kan mij iemand op weg helpen.

Groet Hugo
Mercedes420SEL
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 28 aug 2010, 19:30
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam: Hugo
Type wagen: 420SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 280SE 1985
Volvo XC90


Re: stotteren W126 420SEL type 2

Berichtdoor Leeflang » 10 jul 2018, 00:34

Bekijk de bougies eens, misschien kun je verschillen zien tussen de bougies en zo op het spoor van het probleem komen.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6138
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: stotteren W126 420SEL type 2

Berichtdoor Mbmb » 10 jul 2018, 01:52

Zo te lezen heb je maar 1 pilaar van de zogenaamde verreiste voor verbranding aangepakt, ontsteking. Hoe zit het met de andere twee, zuurstof (luchttoevoer) en natuurlijk brandstof? En de verhouding lucht/brandstof?.., vermoedt dat hier t probleem ligt gezien de symptomen, dus effe hier mee spelen en kijken of dit beter wordt.
Avatar gebruiker
Mbmb
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 23 apr 2017, 10:11
Woonplaats: Borneo Azie
Roepnaam: Moes
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Stuur rechts, engelse auto, woonplaats Borneo Azie


Re: stotteren W126 420SEL type 2

Berichtdoor hans000 » 10 jul 2018, 07:13

Had ik laatst ook last van, op de snelweg niet vooruit te branden,bokken en schudden van de motor en werd steeds erger op het laatst, bij gaslos afslaan, en dat is vervelend, als al je hulpmiddelen, zoals stuur en rembekrachtiging niet meer werken.

Heb ook alles vervangen, maar hielp niets, vorige week brandstof pompen en filter vervangen, auto heeft nog nooit zo goed en mooi gelopen, en hij is een stuk sneller geworden.
Groet Hans
Avatar gebruiker
hans000
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 09 sep 2016, 14:56
Woonplaats: Nijmegen
Roepnaam: Hans
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: VW Uppie met wel 3 cilinders en 60 pk wouw.


Re: stotteren W126 420SEL type 2

Berichtdoor 126 » 10 jul 2018, 08:09

Al gecheckt op vacuĆ¼m lekkages?
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 876
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: stotteren W126 420SEL type 2

Berichtdoor Foofigter » 10 jul 2018, 15:54

Herkenbaar,

Tip; ga even langs Zuthpen, Hans en Danker...
Zou zo maar kunnen zijn dat afstelling verkeerd is. Plus in je lijstje zie ik geen Benzine Filter staan.
Oude tank betekend vaak vervuiling...zou zomaar kunnen zijn dat de sproeiers vervuild geraakt zijn.

Zelf zweer ik bij Shell V-Power....
Avatar gebruiker
Foofigter
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 04 nov 2012, 10:29
Woonplaats: Diemen
Roepnaam: Jeroen
Type wagen: 280SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: De 280SEL is handgeschakeld op benzine
Yamaha XT500 1989


Re: stotteren W126 420SEL type 2

Berichtdoor WPloeg » 10 jul 2018, 16:56

heb dit probleem 2x gehad,zelfde als wat jij omschrijft.eerste keer was het de spinnekop.deze kun je controleren door een voor een de leidingen een slag los te draaien. 2e keer was het de distributieketting die uitgerekt wat en stond hij van tijd.met gebroken geleiders al resultaat.als je het niet kunt vinden dan even contact zoeken met Marco (elgriffo) die weet alles van deze motoren.hij heeft mij 2x perfect geholpen en snel het probleem gevonden.
WPloeg
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 119
Geregistreerd: 01 dec 2011, 19:43
Woonplaats: Groningen
Roepnaam: Wietse
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W116,280S


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten