De taxatiewaarde is een vervangingswaarde, dus de marktinvloed speelt wel degelijk mee. In de huidige markt koop je voor relatief weinig een goede W126, vandaar dat de taxatiewaarde van de gemiddelde, goede, W126 ook daalt. Is niks bijzonders, helaas.
Ik ken Jonkers/Wesdorp als een serieuze taxateur en heb zelf ook jarenlang clubtaxaties van W126's uitgevoerd. Als je momenteel een waarde van rond de 10.000 Euro op een nette W126 krijgt, denk ik niet dat je moet klagen.
Ik zag jaren terug de waarde van mijn wagenpark al halveren toen de grote importgolf uit Duitsland en Zwitserland op gang kwam. Was ook niet leuk. Rond 2005 was een goed onderhouden W126 in Nederland nog een zeldzaamheid. Tegenwoordig struikel je erover in het wild
Ik weet nog dat ik rond 2000 stad en land af heb gereden om een 300SD te vinden. Nu raak je ze aan de straatstenen al niet meer kwijt. Tijden veranderen, en waardes dus ook.