Hallo medehobbyisten,
Ik weet dat er al heel veel gepost is over dit onderwerp, heb ik al veel dingen geprobeert die als oplossing werden aangegeven.
Het gaat om het volgende probleem:
Omdat ik teveel overdruk in het koelsysteem had en koelvloeistof kwijt raakte, heb ik besloten om de koppakkingen te gaan vervangen.
Dit is prima gelukt en ik ben verder geen rare dingen tegen gekomen.
Uiteraard zijn ook de pakkingen van inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk en de hulzen met rubbers van de injectors enz vervangen.
Na montage liep de motor meteen eigenlijk goed en was ook het CO gehalte ok.
Het enige probleem wat ik nu heb en waar ik daarvoor geen last van had is dat de motor koud c.a. 2000 toeren loopt en warm gaat hij naar 2300 toeren.
Wanneer ik bij warme motor het vacuumslangetje los koppel van de ontsteking (vooraan bij het binnenscherm) dan gaat hij zo rond de 1500 toeren lopen.
Telkens wanneer ik de motor uit doe en zonder gas start dan loopt hij stationair goed en zodra ik een keer gas heb gegeven treed bovenstaand probleem weer op.
Ik heb al heel veel gecontroleerd en getest zoals leerlouf en stationair regelaar controle op slangbruik enz maar kan niks vinden.
Via deze weg zou ik willen vragen of er iemand is die ervaring heeft met dit soort storingen en mij zou willen helpen om dit weer op te lossen (tegen vergoeding uiteraard).
Ik ga morgen eerst nog even de thermostaat vervangen, omdat de motor wat te warm wordt bij lang stationair lopen, circulatie van het koelsysteem is ok en de visco koppeling wert goed dus hoop ik dat het probleem van warm lopen met de nieuwe thermostaat is opgelost.
Wie o wie kan mij verder helpen?
Mvrgroet, Auke