[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Te hoog toerental stationair 420SE 1985 : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 00:52

Te hoog toerental stationair 420SE 1985

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Te hoog toerental stationair 420SE 1985

Berichtdoor dijkstra3 » 16 sep 2011, 09:30

Hallo medehobbyisten,

Ik weet dat er al heel veel gepost is over dit onderwerp, heb ik al veel dingen geprobeert die als oplossing werden aangegeven.
Het gaat om het volgende probleem:
Omdat ik teveel overdruk in het koelsysteem had en koelvloeistof kwijt raakte, heb ik besloten om de koppakkingen te gaan vervangen.
Dit is prima gelukt en ik ben verder geen rare dingen tegen gekomen.
Uiteraard zijn ook de pakkingen van inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk en de hulzen met rubbers van de injectors enz vervangen.
Na montage liep de motor meteen eigenlijk goed en was ook het CO gehalte ok.
Het enige probleem wat ik nu heb en waar ik daarvoor geen last van had is dat de motor koud c.a. 2000 toeren loopt en warm gaat hij naar 2300 toeren.
Wanneer ik bij warme motor het vacuumslangetje los koppel van de ontsteking (vooraan bij het binnenscherm) dan gaat hij zo rond de 1500 toeren lopen.
Telkens wanneer ik de motor uit doe en zonder gas start dan loopt hij stationair goed en zodra ik een keer gas heb gegeven treed bovenstaand probleem weer op.
Ik heb al heel veel gecontroleerd en getest zoals leerlouf en stationair regelaar controle op slangbruik enz maar kan niks vinden.
Via deze weg zou ik willen vragen of er iemand is die ervaring heeft met dit soort storingen en mij zou willen helpen om dit weer op te lossen (tegen vergoeding uiteraard).
Ik ga morgen eerst nog even de thermostaat vervangen, omdat de motor wat te warm wordt bij lang stationair lopen, circulatie van het koelsysteem is ok en de visco koppeling wert goed dus hoop ik dat het probleem van warm lopen met de nieuwe thermostaat is opgelost.
Wie o wie kan mij verder helpen?

Mvrgroet, Auke
dijkstra3
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 09 nov 2010, 16:03
Woonplaats: Leeuwarden
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Re: Te hoog toerental stationair 420SE 1985

Berichtdoor Rene500SEC » 16 sep 2011, 11:43

Klinkt als dat de gasklep blijft hangen of in iedergeval daar iets aan de hand is.

Anders ff naar Zutphen naar de hobbyhut.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Te hoog toerental stationair 420SE 1985

Berichtdoor dijkstra3 » 16 sep 2011, 12:23

Dank jullie voor de snelle reactie! Ik ga morgen ook nog even naar de stangen kijken en de gasklep nogmaals controleren.
Mocht ik niets vinden zou ik graag naar de hobbyhut willen komen.
Kan iemand mij uitleggen waar ik dan moet zijn, en wat de werkwijze is? moet ik vooraf een afspraak maken zo ja met wie? of kan ik er zo heen rijden, op welke dagen en tijden zou ik er heen kunnen?

Mvrgr, Auke
dijkstra3
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 09 nov 2010, 16:03
Woonplaats: Leeuwarden
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Re: Te hoog toerental stationair 420SE 1985 (opgelost)

Berichtdoor dijkstra3 » 29 sep 2011, 12:15

Heden alle problemen zo goed als opgelost!

Na het vervangen van de thermostaat had ik nog steeds last van een te hoge temperatuur.
Ik heb toen een nieuwe radiateur besteld en gemonteerd want de oude reinigen was geen optie omdat deze aan een kant een beetje lekkage had en de onderkant behoorlijk geoxideerd was. De temperatuur is nu weer 100%.
Het stationair te veel toeren werd veroorzaakt door een losse stekker aan de zijkant zit van
de spinnekop.
Het toerental is nu weer als voorheen onbelast c.a. 1300trn en belast 900/1000trn dit is
nog aan de hoge kant, maar ik heb het gevoel dat de toerenteller ook nog iets afwijkt dus dit ga ik binnenkort nog controleren.
Ik dank jullie voor het meedenken en in het bijzonder Douwe die mij heeft aangeboden om
te helpen wanneer ik er niet uit zou komen.

Vrgroet, Auke
dijkstra3
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 09 nov 2010, 16:03
Woonplaats: Leeuwarden
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Re: Te hoog toerental stationair 420SE 1985

Berichtdoor Rik » 29 sep 2011, 12:26

Je stationair toerental is idd te hoog.
Dit moet ongeveer 600 zijn in D. En onbelast 750 in P of N.
500SEL
Avatar gebruiker
Rik
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2205
Geregistreerd: 17 jan 2010, 15:38
Woonplaats: Oenkerk
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Te hoog toerental stationair 420SE 1985

Berichtdoor Vlieger » 29 sep 2011, 21:38

Als blijft doorrijden met een te hoog toerental (600 - 700 toeren in P, is normaal) dan gaat de remband in de automaat verbranden.
Dit veroorzaakt dan weer slecht schakelen en dat wordt dan een revisie van de automaat.

Dus een ritje Zutphen is wel zo goedkoop.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten