[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Temp loopt hoog op met warm weer : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 22:20

Temp loopt hoog op met warm weer

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Temp loopt hoog op met warm weer

Berichtdoor Mercedes500 » 01 aug 2012, 11:56

Goedendag allemaal,

Heb een vraagje,
Ben met de Benz naar zuid frankrijk met een bagage wagentje er achter!
Nu loopt de temp naar de 100 graden als ik moet klimmen in de bergen!
Zou ik dat nog kunnen veranderen als ik er een radiateur in zet van een 560?
Heb het idee dat het koelend vermogen van de 500 radiateur te klein in met de warmte daar!

Vr Gr. harmen
Mercedes500
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Temp loopt hoog op met warm weer

Berichtdoor Peter 500SEC » 01 aug 2012, 12:04

Heb je al gevoeld of jou radiateur overal even warm is en geen last van verstoppingen heeft ?
Peter 500SEC

Berichtdoor Mercedes500 » 01 aug 2012, 12:15

Ja overal gelijkmatig warm!
Heb in Nederland nooit geen last maar het voel wel raar als de meter zover oploopt! als ik de airco uit zet loopt hij iets minder ver op!
verder komt hij niet aan de kook of zo!
Heb het wel eerder met klanten meegemaakt dat als ze de bergen in gingen met warm weer en carvan er achter dat de temp te hoog op liep! Toen zetten we er altijd een dikkere radiateur in met meer koelen vermogen en dan ging het altijd perfect! vandaar mijn vraag of een radiateur van een 560 dikker is en meer koelend vermogen heeft?

Vr Gr. harmen uit zonnig zuid frankrijk! (Ps) Heb wel veel bekijk met met Benz op de camping! Heb er hier nog geen een zien rijden :D :D
Mercedes500
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ElGriffo » 01 aug 2012, 12:20

100 graden is nog niet verontrustend hoor
ElGriffo

Berichtdoor Peter 500SEC » 01 aug 2012, 12:26

Lijkt mij sterk dat jou radiateur onvoldoende capaciteit heeft, je hebt immers maar een bagagewagen erachter hangen en geen caravan van 1,5 ton

Deze bolides zijn bovendien niet uitsluitend in het platte land verkocht. ;)

Ik zie dat jij met een diesel rijdt, een diesel mag volgens mij sowieso wat warmer worden.

Je hebt ook een heel andere temperatuur scala op je meter staan dan een benzine auto, geloof ik tenminste.

Mijn maatje was drie weken geleden met zijn 500SEL naar Italiƫ geweest, de auto met drie personen erin was afgeladen vol en de temperatuur in Italiƫ was toen 38 tot 40 graden C en geen centje pijn gehad

Nog veel plezier in Frankrijk
Peter 500SEC

Berichtdoor 126 » 05 aug 2012, 22:27

Heb deze week hetzelfde probleem gehad met een ritje naar maastricht gooide deze enkele liters water eruit.
Heb 8 liter water bijgevuld en het hielp niks temp klom in notime weer naar 120 graden.
Bij nadre inspectie bleek de radiateur toch wel erg rot :sick:
Hij lekte niet maar werd maar gedeeltelijk warm.
heb gelijk een nieuwe erop gezet en vandaag weer dezelfde rit gemaakt en bleef keurig tussen 80 en 90 graden :D
na dertig jaar zit de radiateur behoorlijk vol met smurrie en roest en koelt niet meer als een nieuwe.
een nieuwe kost 150 euro en is nog te doen in het buitenland betaal je meer als er een repararatie zich aandiend.
126

Keer terug naar Techniek