Hallo
Laat ik me eerst even voorstellen!
Wil Duis is de naam en mijn bouwjaar is 1964. Ik ben echtgenoot en vader van 2 dochters in de leeftijd van 10 en 13 jaar.
We wonen in Eersel vlakbij Eindhoven waarik werkzaam ben als software tester bij Philips.
10 jaar geleden kocht ik een nieuwe Hyundai H200 (bestelbus) toen nog op grijs kenteken.
Op zich is er met de H200 niets mis mee. Lekker ruim, sterk als een tractor en dus ook een goede trekauto voor onze caravan.
Echter de H200 kost me een fortuin aan brandstof (diesel en loopt 1:8) en natuurlijk de wegenbelasting a 115 Euro's schoon aan de haak/maand.
En dat terwijl ik iets van 14.000 km/jaar rij.
Tot een tijdje geleden was ik niet echt op zoek naar betaalbare alternatieven, totdat iemand een klassieke Mercedes opperde.
Ik heb inmiddels al wat rondgekeken en ik moet zeggen dat ik de optie serieus wil nemen.
Ook realiseer ik me dat er nogal wat addertjes onder het gras kunnen liggen die ik als leek niet meteen zal herkenen.
Ik ben analytisch en technisch redelijk tot goed onderlegd, redelijk handig, maar ik heb geen specifieke ervaring met auto onderhoud, laat staan het herkennen ervan.
Wat op dit moment mijn focus heeft is een W126 280/380SE.
Het liefst met reeds een goed werkende LPG installatie ingebouwd, niet veel meer dan 250.000 op de teller, roestvrij en een prijs tot aan 6000 euro.
Voor een beetje eigen onderhoud ben ik niet bang, maar het moet niet te gek worden natuurlijk.
Ben benieuwd naar jullie advies.