door Leeflang » 06 jun 2019, 16:12
Jouw auto heeft geen thermotijdschakelaar.
De koude start injector wordt aangestuurd door pin 4 (87v) van het benzinepomprelais.
Die wordt aan pin 9 (15, geschakelde plus) of (bij latere bouwjaren) aan pin 12 (50, plus van startmotor) geschakeld.
Daarvoor heeft het benzinepomprelais een temperatuur input nodig.
Die krijgt het van de KE module, die module krijgt het op zijn beurt van de temperatuursensor.
Die sensor zit bij de 300SE in de cilinderkop, bij jouw auto waarschijnlijk een groene, met twee stekkers, bij latere bouwjaren een zwarte met één stekker (4-polig).
Het is een dubbele sensor, de ene is voor de KE module, de andere voor de ontstekingsmodule.
Bij 20 graden moet de weerstand van beide sensoren naar massa ongeveer 2500 ohm zijn.
Bij warme motor (80 graden) ongeveer 325 ohm.
Als je de sensor vervangt door weerstanden van 10.000 ohm, simuleer je een temperatuur van -10 graden en zou de koude start injector bij het starten ingeschakeld moeten worden.
De KE Jetronic zorgt bij een (koude) start overigens niet alleen voor het aansturen van de koude start injector.
Tijdens en gedurende enige tijd na het starten wordt m.b.v. de EHS ook gezorgd voor een verrijking van het mengsel.
Optimum aut nihil.