W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 27 mei 2022, 08:49

Toerenteller/klok 300SDL GEREPAREERD

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Toerenteller/klok 300SDL GEREPAREERD

Berichtdoor Bram de Groot » 08 nov 2011, 01:11

Hierbij een PDF bestand over een niet werkende toerenteller en klok.
De toerenteller werkt nu weer naar behoren en ook het klokje doet het weer.
Mijn volgende 'tutorial' (ik ben niet alwetend)zal gaan over de ABS en de Monark dieselinjectoren.
Ik post altijd met 300SDL in het onderwerp.

Reacties, verbeteringen en/of aanvullingen zie ik met belangstelling tegemoet daar dit forum slechts één doel dient en dat is elkaar te helpen. Tenminste dat is mijn mening.

Hartelijke groet en ik hoop dat je er wat aan hebt,

Bram
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Bram de Groot
 


Re: Toerenteller/klok 300SDL GEREPAREERD

Berichtdoor Arjan_de_Jong » 08 nov 2011, 08:02

Super!!

Van mijn net aangeschafte 500SE werkt het klokje niet kwam ik achter dus ga hier zeker mee bezig!
Arjan_de_Jong
 


Re: Toerenteller/klok 300SDL GEREPAREERD

Berichtdoor Abdel007 » 08 nov 2011, 08:05

Dag Bram,
Bij mij doet de toerenteller wel maar de klok niet.

De klok heeft maar1 aansluiting warschijnlijk de plus.
Is er nog iets waar ik naar moet kijken?
Een goede uitleg Bram ga zo door.......
Trouwens heb je de verstuivers besteld uit de USA of Nederland.
Groet Abdel
Abdel007
 


Re: Toerenteller/klok 300SDL GEREPAREERD

Berichtdoor Rene500SEC » 08 nov 2011, 10:06

heb je pdfje gelezen Bram,goed werk!

Wil er wel een kanttekening bij plaatsen voor de mensen die er aan willen beginnen.

Zorg dat je een klein soldeerboutje hebt anders stook je alle sporen eraf.

Neem loodhoudende tin tegenwoordig zie je veel RoHs tin,soldeer je hiermee zal je geen mooie verbinding krijgen omdat de eilandjes al vol loodhoudend zitten.

Als je het elko'tje vervangt neem een tantaal uitvoering deze lekken en verdrogen niet.

Als laatste zorg dat de polariteit goed is,er zit een zwart streepje op dat je je massa

Staat er een plusje bij dan is het de positieve kant maar zorg dat hij precies terug komt waar hij zat...zo niet is het boem en kan je een nieuwe teller kopen.

Ik kon de truuk met de teller al,het is al vaak beschreven ook op andere forums.

Het is geen raketwetenschap en best te doen zolang je het bovenstaande in acht neemt.

Voor de gene die er niet aan durven te beginnen of het 100prc goed willen hebben kunnen me altijd pmen
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam: Rene
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Corvette C4 rollerblock
Skoda Fabia Greenline met 3 echte cylinders.
Audi Cabrio 2.3 liter 5 cilinder


Re: Toerenteller/klok 300SDL GEREPAREERD

Berichtdoor Bas » 08 nov 2011, 10:19

He Bram,

Ziet er goed uit zo'n mooie how to! Ik heb nog 2 opmerkingen, bij mij zat er gewoon een stekker voor de 12v van het klokje die je kon lostrekken en ik zou er even bijzetten dat je vooraf de accu loskoppelt ;)
Bas
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 400
Geregistreerd: 05 sep 2010, 11:56
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee


Re: Toerenteller/klok 300SDL GEREPAREERD

Berichtdoor Leeflang » 08 nov 2011, 13:35

Dat is een mooi verhaal geworden.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6716
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten