door JeroenT » 17 jul 2009, 19:08
Tja hoe moet ik het uitleggen. Ik start de motor 's ochtends, hij slaat gewoon gelijk aan. De toerenteller gaat dan opeens naar 2500, 3000 toeren, de motor niet....(zonder gas te geven) De motor reageert dan ook niet op het gas, tja net alsof hij op 1 of 2 cilinders draait maar dus niet op toeren komt. .Als ik de auto dan in drive zet dan wil de auto maar moeizaam vooruit komen en dan met veel gas geven zakt ineens de toerenteller en doet hij het weer normaal totdat ik moet afremmen en dan begint de ellende weer.
Op de snelweg totaal geen problemen, ik rijd ook gewoon elke dag met de auto naar mijn werk. Het heeft volgens mij niets met de automaat te maken want in neutraal doet hij het ook.
Ik neem aan dat de toerenteller op de ontsteking is aangesloten en niet op een W aansluiting op de dynamo, toch?
De motor begint raar te doen en daarmee ook de motor, niet andersom, volgens mijn zit het probleem ergens in de weg naar de toerenteller. De motor draait ook gewoon goed stationair als het gebeurd en valt niet uit ofzo.
Wie komt met het verlossende antwoord?
Jeroen