Laatst pakte ik met mijn rechter achterwiel net een stoeprandje mee. Sinds die tijd hoor ik iedere keer gerammel als ik over een drempel rijd.
Nu blijkt dus dat mijn torsiestang gebroken is. Vandaag een tweedehands gekocht maar die blijkt anders te zijn dan die er nu op mijn wagen zit.
Op de W126 manual zie ik dezelfde torsiestang zoals ik die gekocht heb (foto 3). De handleiding is wel van een wagen uit 84 en die van mij is uit 83. Zit hier het verschil dan in? Ik zie mensen wel eens schrijven over het vervangen van de stabilisatorstangen maar die dingen zitten dus helemaal niet op mijn auto. Bij mij zit het met een ander soort bevestiging (foto 1 en 2)
Is het wel origineel wat ik heb? En als het wel origineel is, heeft iemand zo een torsiestang liggen? Zoals op foto 2 te zien is, heb ik 2x bout en moer verwijderd maar ik krijg die stang nog steeds niet van het andere metaal af, lijkt me dat dit los moet kunnen komen maar kan iemand bevestigen dat ik de 2 metalen delen nu van elkaar kan scheiden? Is na al die jaren welllicht aan elkaar geroest.....