door RudderDuck » 01 jan 2013, 17:03
Sinds een maand of zo begint mijn auto te trillen bij afremmen van ongeveer 100km/h, dus bijv. bij nemen van afrit met daarna stoplichten of zo. Het is volgens mij evenredig met de gereden snelheid. Bij lagere snelheden voel ik het 'pulseren' in het rempedaal.
Na aanschaf van de auto, ongeveer eind juli van dit jaar, piepte 1 van de remmen tijdens het rijden. Dit was volgens mij rechts voor, dit wiel was ook behoorlijk heet na een rit. Dit verdween na verloop van tijd maar nu is er dus dit voor in de plaats gekomen.
Ik heb beide voorwielen gedemonteerd om te zien of ik iets bijzonders kon zien (ik vermoed dat het 1 van de voorwielen is). Dit leverde niets op, remblokken zijn nog van voldoende dikte. De schijven zelf zijn ca. 24mm (links voor) en 21 mm (rechts voor). De wielen draaien vrijwel wrijvingsloos rond, ik voel de remblokken iets aanlopen maar dat lijkt mij normaal.
Ik kan natuurlijk de boel vervangen (beide schijven en gereviseerde klauwen) maar vraag me af of ik op 1 of andere manier een diagnose kan doen om geldverspilling te voorkomen. Hopelijk kunnen jullie me iets gerichter helpen zoeken naar de oorzaak.