[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
vacuüm lekage diesel : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 19 apr 2024, 18:02

vacuüm lekage diesel

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor JohnPrins12 » 13 okt 2011, 14:10

Hallo geintreseerden,

ik heb ben weer even aan het rommelen geweest met het vacuüm van de automaat welke inmiddels redelijk goed schakelt na de revisie heb nu het vacuüm denk ik redelijk voor elkaar.

omdat het vacuüm niet goed was kon de bak niet goed afgesteld worden waardoor deze is afgesteld op gevoel met als gevolg dat het overschakelen voelbaar is,maar waar ik me niet aan stoor.
hij kan beter voelbaar schakelen als dat ie te veel slipt.
vroeger ging dat tenslotte allemaal niet zo vloeiend als met de moderne voertuigen.

ik heb voor de liefhebber een paar foto's genomen van mijn vacuummeter aangesloten op mijn vacuumleidingen die naar de bak gaan.

Karaca,

is dit de goede onderdruk voor de bak of is het nog aan de hoge kant, ik weet niet meer waar maar jij hebt toch eens geschreven wat het moest zijn.

Elgriffo,

het onderdeel wat voor de onderdruk van de bak zorgt word heel misschien weer leverbaar
zeg de code C19 jou iets voor dit onderdeel.

Gr. John Prins
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: vacuüm lekage diesel

Berichtdoor Karaca19 » 11 nov 2011, 16:45

De VCV test je met draaiende motor. De lijn naar de automaatbak haal je los, in plaats daarvan sluit je een vacuummeter (of vacuümpomp met meter) aan. Nu moet je ongeveer -0,4 bar zien bij stationair, mag ook iets minder, maar minder vacuüm dan -0,3 bar is zorgelijk. Dan moet de VCV afgesteld worden. Bij meer gasgeven moet het vacuüm worden afgebouwd.
Avatar gebruiker
Karaca19
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 361
Geregistreerd: 23 aug 2008, 22:30
Woonplaats: Terneuzen
Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten