[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Vermogen 300SD met en zonder turbo. : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 13:12

Vermogen 300SD met en zonder turbo.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Vermogen 300SD met en zonder turbo.

Berichtdoor Nike » 31 mei 2010, 22:04

Hallo, ik zag een 300SD op MP waar ik wel belang bij heb.
Nu is het vermogen volgens de RDW 80kw.
Volgens mij is dit zonder turbo maar ik weet het niet zeker, is er iemand die mij de vermogens kan vertellen van een turbo en zonder turbo?
En is een handbak te vervangen door een automaat of moet je dan ook de cardanas of andere dingen vervangen?

Gr.. Nike
Nike
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Vermogen 300SD met en zonder turbo.

Berichtdoor Douwe » 01 jun 2010, 18:50

als je een versnellingbak wil vervangen is best mogelijk je komt dan inderdaad voor problemen te staan als de lengte van de versnellings bak anders is
dan zal er een andere cardanas nodig zijn ook is het mogelijk dat je nu een kleinere krijskoppeling hebt en dan een grotere op de bak krijgt ook hier zijn verschillende van
je zal ook een schakel mechanichme over moeten bouwen mogelijk lengte van stangen aan passen en ophangbeugels zullen mogelijk anders zijn of andere plaats hebben

maar wees gerust voor elk zelf gemaakt probleem is vast een oplossing
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Re: Vermogen 300SD met en zonder turbo.

Berichtdoor RedBaron » 02 jun 2010, 10:39

Een SD zonder turbo bestaat niet. Een W116 SD heeft 115 pk en een W126 SD 125 pk. Laat je geen verhaaltjes vertellen een SD is altijd met een turbo!!!!

Zie ook mijn topic: viewtopic.php?f=11&t=2136&p=16586#p16586
RedBaron
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee

Keer terug naar Techniek