[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
verschil 500 '84 USA/eu spinnenkop, brandstofsysteem? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 apr 2024, 09:26

verschil 500 '84 USA/eu spinnenkop, brandstofsysteem?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

verschil 500 '84 USA/eu spinnenkop, brandstofsysteem?

Berichtdoor Marijn94 » 15 feb 2018, 19:50

Goede dag,
Weet iemand of er verschil zit tussen de spinnenkop/brandstof systeem van een 500 uit USA en een EU uitvoering?
Omdat ik toch werk aan de motor van mijn W126 500SEC '84 USA heb, wil ik ook weten wat ik nog aan het blok kan doen om hem verder EU te maken.

Op de spinnenkop lees ik de volgende nummers:
onderste gedeelte 0438 120 170 442 060
bovenste gedeelte 0438 100 11 442 15420

Ook heb ik nog een spinnenkop liggen die waarschijnlijk van een EU uitvoering af komt:
onderste gedeelte 0438 121 019 44? 060
bovenste gedeelte 0438 100 111 578?4


Zit er dan verschil in, en scheelt het wat als ik het ombouw?
En waar kan ik nog meer rekening mee houden?
Ik had al begrepen dat het blok een lageren compressie verhouding heeft, en een anderen uitlaat.

ook ben ik nog van plan om de injectors te vervangen (waar verwacht ik ook verschil in zit)

alvast bedankt
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Marijn94
 


Re: verschil 500 '84 USA/eu spinnenkop, brandstofsysteem?

Berichtdoor Vlim » 15 feb 2018, 20:54

Dat maakt geen verschil. De systemen hebben sowieso een overcapaciteit. Wisselen zal niets opleveren qua prestaties.

Injectoren zijn ook gewoon hetzelfde.
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2147
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: verschil 500 '84 USA/eu spinnenkop, brandstofsysteem?

Berichtdoor Marijn94 » 15 feb 2018, 21:37

wat is er dan anders aan een USA uitvoering? hebben ze dat met alleen een andere compressie kunnen maken?
Marijn94
 


Re: verschil 500 '84 USA/eu spinnenkop, brandstofsysteem?

Berichtdoor RD500SEC » 16 feb 2018, 11:55

Nee, zeker niet.
Even uit het hoofd:
De nokkenassen zijn volgens mij anders. Kostbaar om aan te passen.
De uitlaat heb je al genoemd, die belemmert het vrije ademen. Lijkt me een goede om mee te beginnen, dat merk je echt.
De luchtpomp vraagt wat vermogen. Als die er nog op zit.
De genoemde compressie kost wat vermogen. Zit waarschijnlijk in de zuigers. Ook best kostbaar om te vervangen, koppen vlakken kun je overwegen, ik zou het niet doen.
De ontsteking is aangepast aan de motorkarakteristiek.een europese verdeler zal wat winst opleveren.
Vollastverrijking zit er volgens mij niet op. Bestudeer de vacuüm schema’s eens hiervoor om te zien wat er verandert is. Deze verrijking wordt net als de koude start verijking door de warmloopregelaar gestuurd.

Het vacuüm systeem bij jou is al wat “kwijt” de rode vacuum-temperatuurschakelaar zit niet aangesloten.

De brandstofverdeler -spinnekop- heeft een ander nummer, daar zit ook verschil in, de blindplug die ik bij jouw zie zitten, komt mij niet bekend voor, heb je een europese, zou ik die er toch opzetten, ondanks dat wat Vlim zegt klopt, ze hebben veel overcapaciteit. De Amerikaanse kan toch wat geknepen zijn, door andere veerdruk, andere ristrictie in de boringen o.i.d.
De stationair luchtschuif en de stationair toerental module zijn iets anders, hebben ook een ander nummer, zou ik zo laten als ze het goed doen, levert ook geen vermogenswinst op.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten